Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredagsfika på jobbet

  • lindkvist_therese 4 oktober 2011

    Vi har, efter ett litet uppehåll, återigen infört fredagsfika på jobbet. Vi har en lista där vi i tur och ordning turas om att bjuda på eftermiddagsfika. Nu är det min tur!

    Är det någon som kan tipsa om en supersmarrig paj eller löjligt god kaka? Helst utan nötter och mandel.
    Jag uppskattar även tips på något litet som man kan göra glutenfritt.

    Tack!

  • DoctorWho 4 oktober 2011

    Jag tipsar om ett recept som jag lagt in här. Enklast blir det om alla kan äta samma sak. Receptet går lätt att göra glutenfritt genom att ersätta vetemjöl med glutenfri mjölmix. Köp havregrynet på samma hylla, annat havregryn mals i samma kvarnar som bla vetemjöl.
    Sega havrerutor

  • The_mama97mia 4 oktober 2011

    Jag vet inte vad ni vill ha för sött till fikat en fredagseftermiddag, nu är ju äpplekakans tid inne - men tänkte på Kokostoppar - det kan väl alla äta?

  • LEDIVO 4 oktober 2011

    Denna kanske skulle smaka bra
    Blåbärspaj

  • busan37 5 oktober 2011

    Denna är jättegod

    Glutenfri äppelpaj

  • lindkvist_therese 6 oktober 2011

    Tack för alla tips! (Y) Äppelkaka bjöds det på förra veckan. Så även om det alltid är ett säkert kort känns det lite tråkigt. Havrerutorna och blåbärspajen ska absolut testas! Den här gången tror jag dock att jag ska satsa på antingen en chokladmarängtårta eller falska potatisbakelser + kladdiga chokladmuffins till våra allergiker.

  • lindkvist_therese 6 oktober 2011

    Eller kanske ananaspaj!

  • Tingeling13 6 oktober 2011

    Denna paj är gudomligt god

    Äpplepaj med knäckig smak

  • Tingeling13 6 oktober 2011

    Och denna är supergod
    Om man vill kan man byta mandelmassan mot nougat.

    Bakelserutor

  • Tingeling13 6 oktober 2011

    HELT UNDERBAR!!!
    Säkert god även utan nötter men jag har inte testet det själv ännu.

    Fru van den Bos äppelcheesecake

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.