Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredagsfika på jobbet?

  • slarvan 3 april 2013

    Ja det är min tur att ha med nåt till fredagsfikat på jobbet. Jag är inte nån person som bakar ofta direkt....så vad ska jag hitta på? Nån som har nåt bra recept på nåt smidigt att baka? Nån kaka som gärna görs i panna eller nån form. Inte med för mycket choklad (tyvärr gillar inte alla det där, lite choklad går bra....men inte typ kladdkaka och sånt). Så kom gärna med erat bästa lättlagade kakrecept :)

  • bjoli198 3 april 2013

    hmm... Rulltårta är ju gott :)

  • Anderstam 3 april 2013

    Denna kaka har jag gjort i många år.
    Hittills har alla som smakat berömt dess goda smak och saftighet.
    Mummagod äppelsockerkaka

  • LenaBE1 4 april 2013

    Silviakaka kanske {question} Den är jättegod och lättbakad, detta recept görs i långpanna.
    Men det går också att grädda den i två 1,5 liters formar. Lycka till! {lashes}

    Silviakaka

  • slarvan 4 april 2013

    Rulltårta hade en med sig förra veckan, så lite tråkigt att ha det denna gång med. Silviakakan ser supergod ut :) även äppelsockerkakan, ska fundera....tack för svaren :)

  • Cassiopeya 5 april 2013

    Den här är god men kanske lite pilligare att göra
    Vaniljsmulrutor


    Supergod och enkel bärkaka. Välj själv frukt eller bär som du gillar. Går naturligtvis bra att blanda olika bär/frukter också. Vill du lyxa till det servera den med glass eller vaniljsås/vaniljvisp.
    Äppelkaka eller Friggis frukt- eller bärkaka

  • Annrh 6 april 2013

    Kokosbollar

    Himla enkla att göra, lite annorlunda och riktigt goda :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.