Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

frityr-smet till donuts?

  • sockerkakan1 4 september 2010

    Alla munkar som man köper är mjuka och helt sunkiga, jag skulle vilja ha mina munkar krispiga, typ som friterade räkor eller något. För att få det har jag förstått att man gör en frityrsmet, den har man inte till donuts utan då friterar man direkt.
    Men OM jag nu vill ha mina donuts med den krispiga ytan, är det möjligt att fritera munkarna med sån smet på? eller finns det något skäl att folk inte gör sånt?

  • vinciqator 4 september 2010

    Det Du köper i affären är gamla sunkiga munkar. Vill Du ha dem krispiga i ytan får Du finna dig i att göra dem själv. Att bara fritera om den med ett "extra lager smet" är lika trixigt som att göra dem från grunden och då kan dDu hitta ett recept som tilltalar Din smak, i stället för att försöka rädda vad andra kokat ihop.

  • sockerkakan1 4 september 2010

    Ja, alltså jag menade ju att jag själv skulle fixa ihop smeten och munkarna. Ville bara veta om det fanns skäl att inte göra det, om det var farligt eller om det helt enkelt inte gick etc... ;)

  • vinciqator 4 september 2010

    Det finns ingen anledning att inte göra det om Du gillar frityrstekt bröd – det är en himmelsvid skillnad mot köpta. Det finns flera recept på mk.se.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.