Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

frukost

  • gruda 26 januari 2008

    Vad äter ni till frukost?
    Jag går iväg kvart över 6 på morgonen och har VÄLDIGT svårt för att få i mig någonting på morgonen.
    tips?:)

  • gruda 26 januari 2008

    Skrivet av gruda den 26 jan 2008

    Vad äter ni till frukost?
    Jag går iväg kvart över 6 på morgonen och har VÄLDIGT svårt för att få i mig någonting på morgonen.
    tips?:)


    oj! fel tråd..hittar inte hur man raderar.

  • Superbruden 26 januari 2008

    Skrivet av gruda den 26 jan 2008

    Vad äter ni till frukost?
    Jag går iväg kvart över 6 på morgonen och har VÄLDIGT svårt för att få i mig någonting på morgonen.
    tips?:)


    Hej!
    Om du har svårt att äta, ta en youghert eller bara fil med flingor och ta en banan någon timme senare.

    Lycka till!

  • Chocolategirl 26 januari 2008

    Hej gruda.

    Det bästa att äta på morgonen om du har svårt att äta, gör dig en macka med lite te till. om du inte gillar te så kan du ju alltid ta chokladmjölk eller något annat gott som du gillar:)

    Smaklingmåltid:p

  • vanillalover 26 januari 2008

    På mitt jobb serverar vi en mkt god frukostbuffé till våra gäster :-) Så det är bara att ta för sig så fort man börjar sin arbetsdag.... Lyckliga mej *ler*
    /M

  • gruda 26 januari 2008

    Skrivet av vanillalover den 26 jan 2008

    På mitt jobb serverar vi en mkt god frukostbuffé till våra gäster :-) Så det är bara att ta för sig så fort man börjar sin arbetsdag.... Lyckliga mej *ler*
    /M


    Åååååh, det låter inte dumt!!
    Jag går ju hotell&restaurang så de dagar vi har kök får vi frukost i skolan iallafall. Dm dagarna mår man bra!

  • tina62 26 januari 2008

    Drick ett glas juice eller någon soppa så får du i dej något. Bättre än inget alls.

  • sofiah 6 mars 2008

    Hej!
    Frukost sägs vara dagens viktigaste mål. Så jag tycker man gott och väl kan lägga ner lite tid på det. Testa min gröt frukost, snabb, nyttig och god. När man väl fått in rutinen kan man inte tänka sig att börja en dag utan frukost och morgontidning.

    Recept på min sida

  • MatAnders 6 mars 2008

    Här blir det bara ett mellankokt ägg med maggi soya och svart kaffe, kanske inte så nyttigt:(

  • Kaneta 6 mars 2008

    Börjar dagen med en frukt och grönsaksdrink. Tar av de frukter och grönskare jag har hemma, tex äpple, apelsin, banan, morot, tomat + lite frusna bär som jordgubbar och blåbär, häller på lite juice och kör med stavmixen. En skön start för magen och för mig som har lite svårt att äta allt för tidigt.
    Kl 9 blir det kaffe och macka på jobbet.

  • tulipan 6 mars 2008

    Jisses vilka hurtiga frukostar ni har:o(Y)

  • farmoringer 6 mars 2008

    På vardagar halvsex på morgonen äter jag en tallrik fil med flingor eller musli och bär eller frukt och en knäckis med ost...

  • monac 6 mars 2008

    gör som kaneta....:)

  • Gnagett 6 mars 2008

    En smothie, bestående av 1 dl vaniljyoghurt, 1 dl lättmjölk, 1 dl blåbär eller hallon, ½ banan, 1 msk havrekli - körs i mixern, är gott på morgonen.

  • Deeessan 6 mars 2008

    Hej!

    Jag brukar äta fil med sylt och flingor, 2 mackor med ost (oftast) och ett glas vatten. Det finns en väldigt god äggröra man kan göra.(Y)
    Det blir ganska mycket, men man kan ju göra halv sats...
    Det var 5 ägg, en skvätt grädde, lite riven ost, salt och peppar. Sedan vispar man alltsammans, med elvisp, så att det blandas. Sedan är det bara att steka! Men glöm inte att röra i röran hela tiden med en trägaffel!

    Smaklig frukost:D

  • matkina 6 mars 2008

    Jag kan inte vara utan min gröt varje morgon, jag gör en fullkornsgröt ,koka med lite av icas
    nöt & bärmix. jag blanda ihop gröten redan kvällen innan, då är det bara att ta på gröten på spisen om man inte vill micra...
    Det går fort och man stå sig länge på gröt, förhoppningsvis mår magen bra oxo...
    (Y)

  • Ernst76 6 mars 2008

    Varför gör du inte en av dina "Gomorrondrinkar", dom ser goda ut!(Y)

  • GodareMat 7 mars 2008

    Skrivet av gruda den 26 jan 2008

    Vad äter ni till frukost?
    Jag går iväg kvart över 6 på morgonen och har VÄLDIGT svårt för att få i mig någonting på morgonen.
    tips?:)


    Jag har lite samma problem, så jag brukar se till att få i mig ett stort glas fruktjuice och lite yoghurt. Och inte att förglömma det svarta guldet, kaffe...

  • Fiona 7 mars 2008

    Jag har även jag alltid haft svårt att få i mig frukost, men hittade en lösning till sist...
    Inte så nyttigt kanske, men jag får i mig något!
    Risifrutti!
    Brukar även ta en knäckemacka med mjukost till och en banan.

  • kajsa36 7 mars 2008

    Skrivet av MatAnders den 6 mar 2008

    Här blir det bara ett mellankokt ägg med maggi soya och svart kaffe, kanske inte så nyttigt:(
    vad är maggi soya...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.