Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fruktpuré?

  • vitchokladkaka 29 mars 2011

    Jag undrar om det är någon som vet vart jag kan köpa färdig frukt/bär puré? inte sån som är till barnmat utan i mousser? :)

  • Cilla71a 30 mars 2011

    Jag vet inte riktigt vad du menar med mousser men har du en mixer/stavmixer kan du puréea själv. Banan kan du mosa med gaffel, likaså bär & vill du inte ha kärnorna från tex. hallon så kan du ju sila moset.

  • The_mama97mia 30 mars 2011

    Jag har faktiskt använt "barnmat" när jag vill ha aprikospuré. Underbar som mellanlägg i sachertårta till exempel.
    Annars säger jag som Cilla här - puréa själv o sila bort ev kärnor!

  • vitchokladkaka 31 mars 2011

    Jo, jag har gjort egen hallonpuré innan, då skulle de pressas genom trådsil. Tänkte kanske slippa det när jag nu ska göra mina studenttårtor om några veckor...

    Problemet är att sån puré jag söker har lite med konsitensen av "saft" men men...
    Eftersom ingen verkar veta om det finns i affärerna får jag väl köpa lite genom jobbet om jag har tur :)

  • johanpersson22 31 mars 2011

    Det finns fruktpuréer på stora välsorterade livsmedelbutiker, typ ICA kvantum/maxi.
    Ligger allt som oftast i frysdisken.... Fråga personalen dem vet säkert.
    lycka till me tårtorna....

  • idea_ 3 april 2011

    Om du har en hushållsassistent med passertillsats kan du använda den, det är så jag gör vinbärsjuice.

  • vitchokladkaka 5 april 2011

    tack så mycket, ska handla idag så kan ju göra en frågan, även om dom inte har kanske de kan ta in om jag ber riktigt snällt ;)

    Jag har en juicemaskin, det borde kanske funka... tack för tipset :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.