Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa frukost pepparkakor

  • croxie64 24 januari 2014

    Har bakat frukost pepparkakor idag och det blev lite mer än vad vi kommer att kunna äta innan dom blir hårda och tråkiga.
    Är det någon som vet om man kan frysa dom?

  • walterego 25 januari 2014

    Minns de där "bullarna" från min barndom. Vi kallade dem "snällkaka".
    Svårt att tro att Du får samma "spänst" efter frysning.
    Varför inte bjuda en trevlig granne på en annorlunda godiskaka? Jag är övertygad att Du får bättre respons än "Kalles kaviar"-reklamen.
    Lycka till!

  • croxie64 10 februari 2014

    Tack för tipset :)
    Jag testade att frysa dom och dom smakar alldeles utmärkt när man tinat upp dom
    Det trodde jag faktiskt inte, men de flesta av grannarna blir så misstänksamma om man knackar på dörren att jag lika gärna kunde ha kastat dom.
    Min sambo som är engelsman gillade dom i alla fall :)

  • boz1965 11 februari 2014

    Tror att det är bättre att bara baka av så många man behöver den dagen och frysa resten av degen i portioner.

  • svengelsk 11 februari 2014

    Använde Du recept från Matklubben? Jag längtar också efter smörgåspepparkakor när jag läser den här tråden.

  • croxie64 11 februari 2014

    Skrivet av svengelsk den 11 feb 2014

    Använde Du recept från Matklubben? Jag längtar också efter smörgåspepparkakor när jag läser den här tråden.


    Nej, jag använde receptet i min Sju Sorters Kakor.
    Vill du ha det så hör gärna av dig. Det smakar faktiskt bättre än de som du köper i Sverige.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.