Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa Frukt

  • Okänd 4 juni 2008

    Kan man frysa frukt, förtillfället är det just bananer som det gäller men även annan frukt.

    Jag vet att det var nån nångång på tv som sa att det gick att frysa in frukt som man sen mixade i smoothisar...
    men jag tänkte ev. förbereda en Banana toffe paj och skulle gärna vilja kunna frysa in den med skivade bananer på.

    går det?

  • The_mama97mia 4 juni 2008

    jag tror det går superbra att frysa in bananer, men man kanske vill droppa lite citron på de skivade innan infrys
    ????
    Jag fick tips av en väninna att just bananskivor var perfekt att frysa in ju, just för smotthietillverkning, jag har ibland problem med att bananerna blir gulbruna ... o sen i en nedåtgående spiral mer mot det oätliga...

  • monac 4 juni 2008

    åh, det ska vara just fryst banan i min glass enligt nedan.....
    Blåbär/banan och kokosglass

    pröva den...blir nästan som "mjukglass":)

  • monac 4 juni 2008

    hur gör man en banana toffe paj?:o

  • Okänd 4 juni 2008

    digestive botten (ca 14 krossade kex och typ 50g smält smör som trycks ut till en botten)...
    sen kokar man kondenserad mjölk (i konservburken) i tre timmar, se till att vattnet täcker burken hela tiden och att det kokar hela tiden.
    sen så häller man ut "kolan" över botten och sen på med skivade bananer och grädde...
    mumsigt så man svimmar!!(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.