Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa ischoklad?

  • TriBeca 11 december 2009

    Hej och hjälp! Ska precis göra ett lass ischoklad men upptäcker nu att de inte kommer att få plats i kylen:(. Kan jag frysa ischokladen istället? Eller blir det grynigt och konstigt sen?
    Otroligt tacksam för snabbt svar!

  • The_mama97mia 11 december 2009

    Rädd för att det kan bli grynigt. Kan du inte ställa ut på balkongen eller ngt? Alt. ge bort en dos till grannen ....

  • TriBeca 11 december 2009

    Skrivet av mama97mia den 11 dec 2009

    Rädd för att det kan bli grynigt. Kan du inte ställa ut på balkongen eller ngt? Alt. ge bort en dos till grannen ....


    Det var det jag var rädd för:(. Balkongen är tyvärr inget alternativ, finns inte så mycket kvar av den just nu (renovering) och att ge bort en dos till grannen...nej:D.
    Men då får jag kanske vänta tills på söndag (när den var tänkt att uppätas)?

  • The_mama97mia 11 december 2009

    Låter som om du får frossa lite... ät o njut , kyl i omgångar o käka på.
    :p

  • The_mama97mia 11 december 2009

    ... annars... testa med några så får du se, om det bara är till på söndag kanske det inte händer så mkt????

  • TriBeca 11 december 2009

    Skrivet av mama97mia den 11 dec 2009

    Låter som om du får frossa lite... ät o njut , kyl i omgångar o käka på.
    :p


    Haha! Kan ju inte börja frossa riktigt än...då finns det ju inget kvar till lussegästerna på söndag! Skulle se ut nåt det.
    Nej men, eftersom jag ska baka annat imorgon så tänkte jag vara lite effektiv och göra ischokladen nu. Men min kyl och jag är inte riktigt överens, så får väl snällt vänta tills söndag då.

  • TriBeca 11 december 2009

    Skrivet av mama97mia den 11 dec 2009

    ... annars... testa med några så får du se, om det bara är till på söndag kanske det inte händer så mkt????

    :
    Bra idé! Tack!Usch, är så stressad nu så att jag inte kan tänka ut såna saker själv:o.Men du, jag tar och gör så! Tack igen, för snabbt svar!

  • gwilen 11 december 2009

    Egentligen så behöver du inte balkongen för att förvara dem svalt utanför kylskåpet.
    Förpacka ischokladen i askar eller burkar och stoppa dem i en ordentlig plastkasse och häng den utanför fönstret, förutsatt att du bor så högt upp att ingen når den.
    jag brukar göra så med starka ostar.

  • isberget 11 december 2009

    Hej .
    Har själv fryst ischoklad varje jul i många år och tycker inte att den blir grynig.
    Testa med några så vet du till en annan gång

  • Rullemaja 11 december 2009

    Under alla jular jag har varit med om har ischokladen lagts i frysen och inte har den
    förstörts. Det går nog bra med dina oxå. Tag fram så många som går åt i omgångar de
    håller formen och smaken bättre då.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.