Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fyllningar som matchar mitt princesstårteexperiment??

  • asamariah 30 mars 2010

    Hej!

    Är lite less på princesstårta med jordgubbssylt och vaniljkräm och vill göra nåt nytt fräscht.

    Jag funderar på att göra en blåbärssockerkakebotten. Vad tror ni om det. Någon som gjort och lyckats? Min tanke är att botten ska bli spännande blå och smaka friskt. Vad kan vara bra fyllning till det? Vill ha någon fräsch söt fyllning som är riktigt god. Ett lager bör kanske vara någon form av blåbärssylt.

    Vad tycker ni om hela idén och kom med era smarrigaste fyllningskombinationer.

    Åsa

  • Tingeling13 31 mars 2010

    Ja varför inte.
    Blåbärssylt och kesella vanilj blir nog gott ihop.
    eller om man vill ha det lite syrligare så kan man ta creme frech med vanilj från vaniljstång och lite florsocker.

    Citron och vanilj är också gott och fräscht

  • Gnurf 31 mars 2010

    Jo det är en idé helt i min smak (Y) Att använda ett inarbetat koncept och sedan experimentera och göra om det till något nästan helt nytt 8-| Sedan kan du ju döpa om det till Kungstårta, Markistårta, Prinstårta, Friherretårta, Prästtårta, Borgartårta, Bondetårta :)

    Du tänker dig en blåbärssmakande tårtbotten. Blåbärssylt skiljer sig ju en hel del från Jordgubbssylt...och blåbär i kombination med vanilj är ju klassiskt (blåbärskaka/vaniljsås). Så varför inte blåbär/vanilj-smak i din nya blåblodiga Tårta!?? :p

  • Gnurf 31 mars 2010

    En gul Tårta till Påsk!?? (gul marsipan) med Mandarin/Blåbärsfyllning!?? 8)

  • AnneNi 31 mars 2010

    Kanske lemoncurdfyllning på ett lager.
    Spännande! Berätta hur resultatet blir om du testar!

  • Gnurf 31 mars 2010

    Chokladmousse/Apelsinmousse...kanske...>:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.