Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fyrkantig tårta!

  • Karolina87 5 juni 2013

    Hejsan alla glada människor! :)
    Jag har precis införskaffat mig en fyrkantig springform.. Och jag har tänkt göra en tårta tills imorgon för att fira nationaldagen! :)
    Jag antar att jag har fått helt hjärnsläpp men kan jag använda samma tårtbotten recept som till en vanlig rund springform? Jag vill ju gärna ha lite höjd på botten så den inte blir platt och tråkig..
    Eller har någon tips på bra recept?! :)

    Tack på förhand!

    Karolina

  • Elin-Maria 5 juni 2013

    Förutsatt att formarna är lika stora ska det inte vara något problem.
    För att jämföra storlekarna är enklaste sättet är att fylla den ena med vatten och hälla över till den andra (förutsatt att de är hyfsat täta) i annat fall är socker eller dyligt ett mindre rinnigt medel... :)
    Lycka till!

  • Cassiopeya 5 juni 2013

    Skrivet av Elin-Maria den 5 jun 2013

    Förutsatt att formarna är lika stora ska det inte vara något problem.
    För att jämföra storlekarna är enklaste sättet är att fylla den ena med vatten och hälla över till den andra (förutsatt att de är hyfsat täta) i annat fall är socker eller dyligt ett mindre rinnigt medel... :)
    Lycka till!


    (Y)

  • whiskey 5 juni 2013

    :\ {alien} {alien} :< {question} {male-fighter1} {question} {worship} {yawn} {shout} {silly} {sick} {vampire} {starving} {starving} {snowman} {male-fighter1} {male-fighter2} {mean} {messed} {music} 8-| {doctor} :O) {pumpkin} {pirate} {party} :DD \o/ >:) >:) {alien} {angry-annoyed} {eat} {party} {ghost} {ghost} {handshake} {highfive} (L) {kissing} {skywalker} {yawn} {angry-annoyed} :O) :'( {curse} 8) {kissing} {hug-left} {highfive} {doctor}

  • whiskey 5 juni 2013

    :\ {alien} {alien} :< {question} {male-fighter1} {question} {worship} {yawn} {shout} {silly} {sick} {vampire} {starving} {starving} {snowman} {male-fighter1} {male-fighter2} {mean} {messed} {music} 8-| {doctor} :O) {pumpkin} {pirate} {party} :DD \o/ >:) >:) {alien} {angry-annoyed} {eat} {party} {ghost} {ghost} {handshake} {highfive} (L) {kissing} {skywalker} {yawn} {angry-annoyed} :O) :'( {curse} 8) {kissing} {hug-left} {highfive} {doctor}

  • whiskey 5 juni 2013

    :\ {alien} {alien} :< {question} {male-fighter1} {question} {worship} {yawn} {shout} {silly} {sick} {vampire} {starving} {starving} {snowman} {male-fighter1} {male-fighter2} {mean} {messed} {music} 8-| {doctor} :O) {pumpkin} {pirate} {party} :DD \o/ >:) >:) {alien} {angry-annoyed} {eat} {party} {ghost} {ghost} {handshake} {highfive} (L) {kissing} {skywalker} {yawn} {angry-annoyed} :O) :'( {curse} 8) {kissing} {hug-left} {highfive} {doctor}

  • Tesslatess 9 juni 2013

    Det borde väl stå på respektive form hur många liter de tar?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.