Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gillar du basilika och jordgubbar.

  • lenajeanette 18 juni 2008

    Vill bara tipsa om nåt som är så gott nu i jordgubbstider.

    Skiva 1-2 liter jordgubbar, strö på råsocker, eller vanligt strö, några msk efter smak, ha i 1 kruka basilika, vänd om lätt i bunken.
    Om man gíllar Lime kan man strimla i lite skal samt pressa lite över gubbarna.

    Pricken över i är ju lättvispad grädde till.

    Mmmmmmm........................

  • anluk 19 juni 2008

    Låter underbart gott. Det får jag prova nu under midsommarhelgen.

  • marwis 19 juni 2008

    Har så ofta tänkt att pröva jordgubbar med basilika, lime och balsamvinäger. Kanske får jag till det iår!

  • frucaos 19 juni 2008

    Jordgubbar med balsamvinäger och nymald svartpeppar är också gott!!

  • systeryster 19 juni 2008

    Skrivet av lenajeanette den 19 jun 2008

    Vill bara tipsa om nåt som är så gott nu i jordgubbstider.

    Skiva 1-2 liter jordgubbar, strö på råsocker, eller vanligt strö, några msk efter smak, ha i 1 kruka basilika, vänd om lätt i bunken.
    Om man gíllar Lime kan man strimla i lite skal samt pressa lite över gubbarna.

    Pricken över i är ju lättvispad grädde till.

    Mmmmmmm........................


    :pFick prova kesella med jordgubbs och limesmak till jordgubbar.Gott alternativ till vispgrädde.Någon mer som provat?(Y)

  • vanillalover 19 juni 2008

    Jag sår själv Basilika, så jag har det hela året och i massor....
    Använer det till det mesta, kul att prova nya och ovanliga kombinationer :-)
    /Marie

  • kickiekblad 1 juli 2008

    det låter väldigt gott måste prova redan idag..

  • Fiona 1 juli 2008

    Skrivet av lenajeanette den 19 jun 2008

    Vill bara tipsa om nåt som är så gott nu i jordgubbstider.

    Skiva 1-2 liter jordgubbar, strö på råsocker, eller vanligt strö, några msk efter smak, ha i 1 kruka basilika, vänd om lätt i bunken.
    Om man gíllar Lime kan man strimla i lite skal samt pressa lite över gubbarna.

    Pricken över i är ju lättvispad grädde till.

    Mmmmmmm........................


    Samma sak fast med citronmellis (stava?) är också väldigt gott... och med lite vaniljsocker blandat i strösockret (eller i florsocker, blir även det väldigt gott)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.