Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glassfavoriter i sommar...

  • emelieskrypin 5 juni 2008

    Hej alla glada! (H)
    Jag är lite nyfiken på vilka glasstyper som finns här inne. Själv älskar jag glass med fruktsmak likt Solero. Solero ice som fanns i Sverige för ett par år sedan är storfavoriten hittills, men vart den tog vägen vet jag inte :(
    Är jag inte sugen på pinnglass blir det i regel mjukglass i bägare (eftersom jag inte tycker om våffelstrutar) och då gärna med polkaströssel ...Yumi :D

    Vad/vilka äter ni helst i sommarvärmen?

  • lennali 5 juni 2008

    Har två favoriter SIA´s Maple Walnut och Sotare, mums. (Y)

  • irrevirre 5 juni 2008

    Jag tål inte lactos så bra men fuskar då och då. Lakritspuck, GB sandwisch och faktiskt magnum strawberry! Jag brukar inte gilla magnums choklad, för söt och fet. Men denna vita glass med jordgubbsrippel mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...............

  • lenajeanette 5 juni 2008

    magnum strawberry white, mmmmm......(Y)

    Och riktigt god pistageglass,mmmmmm(Y)

  • anluk 5 juni 2008

    Alltså här har ni en som ÄLSKAR glass. Alla sorter går ner........Sias glass är supergod, men favoriten bland de alla är glassen från Lejonet av Björnen.

  • emelieskrypin 5 juni 2008

    Skrivet av anluk den 5 jun 2008

    Alltså här har ni en som ÄLSKAR glass. Alla sorter går ner........Sias glass är supergod, men favoriten bland de alla är glassen från Lejonet av Björnen.



    Glassen från "Lejonet och Björnen" hade jag också velat testa men jag har inte kunnat hitta den någonstans :( Brukar den finnas i vanliga mataffärer?

  • Gillsan 5 juni 2008

    Sia glass har violglass den är supergod.

  • Gnagett 5 juni 2008

    SIA glass i alla sorter är glassen nr 1. Har ju fördelen att kunna köra till glassfabriken och köpa 2:a sortering av glass kanonbilligt. Var där senast idag och fick tag på Lemoncurd , Stracciatella och sorbet av Granatäpple - så gott.

  • zonale 5 juni 2008

    Älskar när jag på sommaren kan köpa "kulglass" i en våffla. Citron, cappuccino, melon, apelsin, romrussin mmmmmmmmmmm:p

  • sajoh69 5 juni 2008

    Här är det 88:an och magnum strawberry white som gäller. Köper jag kulglass blir det för det mesta rom/russin, saltlakrits och pecannötkola.

  • Skapis 5 juni 2008

    Himmelsk Röra, med maschmallows och kola, gillas starkt av smaklökarna. (Y) Kulglass, alltså. Bland pinn- och strutglass funkar Magnum Vit, 88:a och Twister rätt bra. :D

  • Wombat04 5 juni 2008

    Åååå, älskar glass och sorbet! Favoritsmakerna hos Triumf (jag bor mitt emellan två Triumfbutiker där man köper glass i bägare eller rån) är zabaione, pistage och hasselnöt. För många år sedan fanns det en glass som hette Americana (den finns fortfarande fast i lite annan tappning) och den fanns bl a i en smak som hette Hawaiian Fruit. Det var jordgubbsripplad vaniljglass med inslag av persika och ananas och det var den godaste glass jag någonsin ätit. I likhet med Carte d'Ors Romrussinglass försvann den ganska snabbt från marknaden. Det tycks vara mitt öde, att älska glassar som de flesta andra verkar strunta i.

  • Wombat04 5 juni 2008

    Lejonet och Björnen finns i vår ICA, men en bägare kostar skjortan ... Men OJ, vad god den är! Särskilt Italiensk choklad.

  • frucaos 6 juni 2008

    Är även jag en stor Magnum Strawberry White-fantast - (L)mycket irriterande att den inte finns i Norge!!:@
    Hagen Daz Strawberry cheesecake craze är fantastisk!
    När det är riktigt varmt blir det gärna sorbet om jag köper kulglass.
    Kling gör god glass! Massa härliga likörer i....
    Men - jag är ett stort glassmonster, så det mesta går ner... (det är inte så bra för sommarfiguren...)

  • hemi08 6 juni 2008

    Jag gillar nästan all glass men jag saknar en magnum som fanns för nåt år sen med chokladglass och vit choklad utanpå, mums...
    Annars är ju mjukglass väldigt gott på sommaren

  • enAnnan 6 juni 2008

    Lakritspuck är ju jättegod och så glad att den kom tillbaka :)

    Annars vill jag gärna ha citronglass eller riktig vaniljglass. Mums

  • anluk 6 juni 2008

    Lejonet och Björnen har 2 glasscaféer i Göteborg och det är där jag brukar äta den. Men annars finns det som sagt ett LITET sortiment på ICA.

  • monel 6 juni 2008

    Magnus Strawberry White!!!!!!!!!!!!!

  • Wombat04 6 juni 2008

    anluk, nästa gång du kommer till Göteborg stämmer vi träff vid Stigbergstorget på den lilla Lejonet och Björnen-plätten som ligger där! Jag bor nästan där! (Y)

  • monicadanell 6 juni 2008

    jag älskar solero,magnum, laktispuck:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.