Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glassfavoriter i sommar...

  • anluk 6 juni 2008

    Skrivet av Wombat04 den 6 jun 2008

    anluk, nästa gång du kommer till Göteborg stämmer vi träff vid Stigbergstorget på den lilla Lejonet och Björnen-plätten som ligger där! Jag bor nästan där! (Y)



    Det kunde vi ju göra(Y)(Y)

  • The_mama97mia 7 juni 2008

    Jag gillar sorbet av alla sorter. Solero-typ glass är också favorit.
    Men om ni nånsin har vägarna förbi ett samhälle som heter HJORTKVARN måste ni stanna o köpa glass. Dom har en lite glassbutik där som tillverkar och säljer italiensk glass under sommartid. Gó Glass heter butiken, tror den finns i Askersund också.
    Vi åker riksväg 51 till o från vårt lilla torp o det hör till att ta en glass i Hjortkvarn. Testade en glass med körsbär i torsdags som var hemskt god! Barnens favoriter är CHokladglass och Dolce Latte.
    Annars är det strykande åtgång på isglass allmänt här hemma, har många barn omkring oss som är laktoskänsliga o då är det enkelt med isglass, det kan de flesta äta. Heja Hemglass.

  • Okänd 7 juni 2008

    Min favorit är lakritspuck och mjukglass med Viol-lakritsströssel,mums.

  • jas65 7 juni 2008

    Lakrits puck så klart gäller det kul glass så blir det lakrits mak på den, men inte från Rönnholm här i malmö för dem var inte god med lakrits.

    Höfta mera i sommaren när det gäller att äta glass:)

  • Kaneta 7 juni 2008

    Jag älskar annanassplitt:p

  • Ysi 7 juni 2008

    ben & jerrys är den absolut godaste glassen. finns ju i alla möjliga roliga smaker, ganska dyr, men ibland måste man få unna sig ;)
    prova ben & jerrys cookie dough, vaniljglass med chokladbitar och bitar av kaksmet, sååå gott!!!

  • tilda 7 juni 2008

    lakritspuck och päronglass.

  • GrodanOchLillebror 7 juni 2008

    Jag äter verkligen glass jag me spelar ingen roll om det är 30 minus ute, glass går ändå ner. Men en glass som jag inte rekomenderar är cartor grekisk yougert o honung (N) huvva så den smakade, tyck man om honung så kanske.
    Annars är väl första mjukglassen varje år det godaste! :D

  • bakakaka 7 juni 2008

    Sia-glass är glassen över alla andra. Helst ska det vara Dansk nougat eller ägglikör. Mmmm....

  • majamia 8 juni 2008

    :Dpiggelin på pinne o romrussin o zabaione när det gäller kul glass.

  • lenajeanette 8 juni 2008

    Skrivet av GrodanOchLillebror den 7 jun 2008

    Jag äter verkligen glass jag me spelar ingen roll om det är 30 minus ute, glass går ändå ner. Men en glass som jag inte rekomenderar är cartor grekisk yougert o honung (N) huvva så den smakade, tyck man om honung så kanske.
    Annars är väl första mjukglassen varje år det godaste! :D


    Jag håller med dig, även fastän jag gillar honung tyckte jag glassen var hemsk.

  • lenajeanette 8 juni 2008

    Här är två andra favoriter man kan göra själv; Det första receptet kan man halvera då det är för ganska många personer. Eller göra till en bjudning.

    Normandisk gräddglass

    Och den andra glassen ett litet sundare alternativ;

    Blåbär/banan och kokosglass

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.