Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glasyr / frosting till kladdkaka som går att frysa.

  • bippa02 13 april 2011

    ska ha dop och vill ha färgad glasyr på en kladdkaka men jag vill ha glasyren på innan jag fryser ner kladdkakan. någon som vet ett recept som fungerar?

  • husmusen88 13 april 2011

    Vad jag vet så finns det ingen som går att frysa. Kan du inte göra glasyr och ta med i en påse så de bara är att hälla över?

    Om du inte gör glasyr med philadelphiaost då, men de kanske blir "fel" smak?

  • irrevirre 14 april 2011

    Om glasyren består av florsocker och vatten går det inte, men som husmusen säger såmgår det ju snabbt att hälla över en sådan.

    På kladdkaka brukar jag hyvla nougat, när kakan är varm, låta det smälta ner och sedan strö över kokos. Om du vill ha lite festligare kanske du kan göra så med nougaten, smälta vit choklad och ringla över snyggt. Detta går att frysa:)

  • bippa02 14 april 2011

    hade tänkt att färga frostingen blå och brett på som ser ut som himmel och sedan gjort marsipan Moln och fjärilar.
    får nog ta och frysa kladdkakorna och göra frosting och dekoration dagen innan.
    vad för frosting/ glasyr kan bli god? den måste ju bli ljusblå

  • irrevirre 14 april 2011

    Vad sägs om den här?

    http://cutecakes.blogg.se/2009/may/fluffy-white-frosting-recept.html

  • Lenkan 14 april 2011

    Jag skulle hellre föreslå vanlig vatten-florsocker som glasyr, man vill inte att smaken eller konsistensen ska ta över kladdkakan. Dessutom är den lätt att färga rätt.

  • bippa02 14 april 2011

    Skrivet av Lenkan den 14 apr 2011

    Jag skulle hellre föreslå vanlig vatten-florsocker som glasyr, man vill inte att smaken eller konsistensen ska ta över kladdkakan. Dessutom är den lätt att färga rätt.

    det har du rätt i med smaken men den går inte att frysa väll?

  • KentaG 14 april 2011

    En ny matblogg! fiskalskaren.blogspot.com

  • Lenkan 15 april 2011

    Skrivet av bippa02 den 14 apr 2011

    Skrivet av Lenkan den 14 apr 2011

    Jag skulle hellre föreslå vanlig vatten-florsocker som glasyr, man vill inte att smaken eller konsistensen ska ta över kladdkakan. Dessutom är den lätt att färga rätt.

    det har du rätt i med smaken men den går inte att frysa väll?

    Nej, men den är lätt att röra ihop fort på plats, eller ta med i påse

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.