Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glasyr med philadelphiaost

• knyppeltanten 10 oktober 2010

Jag gjorde glasyr till en rödbetskaka av philadelphiaost, florsocker och smör/rapsolja på flaska. Jag tyckte inte alls om den men om det var smörsmaken eller ostsmaken är jag inte säker på. jag tycker inte om smör nämligen. Jag bara rörde ihop den och tyckte inte den var så speciell men på jobbet slank det ner.

Men, om jag gör glasyren på margarin istället för smör, vet ni om det smakar mycket ost då? Och är det bättre med fast margarin än flytande? Och om man smaksätter glasyren, tränger då ostsmaken igenom det? Jag tänkte på citron, vanilj eller kakao.

• chrisq 10 oktober 2010

(Y) går bra med smör men tillsätt kesella lenar smaken o du kan smak sätta med vad du vill

• siggemums 10 oktober 2010

Jag tycker att det blir bra om man använder smör och tillsätter vaniljsocker och lite citron, man känner ingen smörsmak, tycker jag.

Ska jag ha kesella istället för philadelphiaosten?

• chrisq 10 oktober 2010

{yawn} sorry blev fel du ska ha osten o kesella men inte smör

Skrivet av chrisn den 10 okt 2010

{yawn} sorry blev fel du ska ha osten o kesella men inte smör

OK, ska anteckna det. Tack.

Skrivet av siggemums den 10 okt 2010

Jag tycker att det blir bra om man använder smör och tillsätter vaniljsocker och lite citron, man känner ingen smörsmak, tycker jag.

Ska skriva upp det också, det verkar vara omtyckt med glasyr med ost i.

• ida85 10 oktober 2010

Jag brukar göra en glasyr med färskost & florsocker med smak av choklad .. då känner man inte så mkt smak av osten! Det är ett bra tips! {curl-lip}

• knyppeltanten 11 oktober 2010

Skrivet av ida85 den 10 okt 2010

Jag brukar göra en glasyr med färskost & florsocker med smak av choklad .. då känner man inte så mkt smak av osten! Det är ett bra tips! {curl-lip}

Tack. Det låter väldigt gott, chokladsmaken bör ta över rätt mycket där.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.