Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glasyr med philadelphiaost

  • knyppeltanten 1 maj 2011

    Finns det något standardrecept på glasyr med philadelphiaost? Jag har två askar med ost som jag måste använda denna vecka (datumstämpel) och tänkte baka någon kaka.
    Jag har ju varit på Stockholms essencefabrik och köpt olika smaker så jag tänkte nog vräka till med chokladglasyr smaksatt med hallon eller vanilj eller smultron eller passionsfrukt (jag fick väldigt köpbegär på den affären).
    Men nu hittar jag inget recept på vare sig kaka eller glasyr så jag är tacksam för hjälp.

  • bigganv 1 maj 2011

    Glasyren man gör till morotskaka borde väl passa? man kan säkert modifiera den med choklad och annat gott... :)

  • soccermum 1 maj 2011

    sök på frosting :) Massa goda varianter får du upp då och du kan ju byta ut smaksättningen i originalet med din essens :P

  • knyppeltanten 1 maj 2011

    Tack för tipset om "frosting", tänkte inte på att man blir mer och mer engelsk :-) Det fanns om du säger massvis med recept så nu är det bara att vela :-)

  • soccermum 2 maj 2011

    Skrivet av knyppeltanten den 1 maj 2011

    Tack för tipset om "frosting", tänkte inte på att man blir mer och mer engelsk :-) Det fanns om du säger massvis med recept så nu är det bara att vela :-)


    (Y) Hittade du något efter allt velande ;)

  • knyppeltanten 2 maj 2011

    Ja jag hittade en mjölkchokladfrosting som jag ska pröva. Jag ska göra en kladdkaka men funderar på om jag ska göra den som en tigerkaka, hittade ett sånt recept i en tidning nyss. Eller om jag ska göra två kakor så maken får med till jobbet. Har ett par citroner som ligger och lemon curd är ju gott men kanske inte i chokladkaka. Det ska vara en kaka och inte muffins för enkelhetens skull.

  • idea_ 3 maj 2011

    Tro mig, Lemon curd är inte helt fel till choklad, gjorde för nått år sen bakelser av chokladrulltårta med Lemon curd fyllning (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.