Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gluten o Laktosfritt?

  • Tiol 18 augusti 2009

    Hej!

    Hur kan jag söka på gluten o laktosfria recept? Är det någon som har recept på en sockerkaka, eller rulltårta?
    mvh Tina

  • flingsalt 18 augusti 2009

    http://www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php?t=338422

  • flingsalt 18 augusti 2009

    www.allergimat.com

    :)

  • ibanilsson 18 augusti 2009

    Hej Tina
    Du kan byta ut mjölet i ditt vanliga recept mot glutenfri mjölmix ex Semper.Om sockerkakan blir smulig så kan du tillsätta lite fiberhusk men ta bara lite ca ½-1 tsk för det blir lätt hårt o stabbigt.
    Rulltårta kan bu baka på potatismjöl. Jag bakar glutenfritt varje vecka så jag kommer gärna med fler tips// Inga-Britt:)

  • Erajscha 18 augusti 2009

    Ja vanlig rulltårta är ju lätt att göra gluten- och laktosfri, den innehåller ju inte något gluten när man bakar på potatismjöl och som fyllning kan man ju använda sylt eller bär.

  • Tiol 20 augusti 2009

    Tusen TACK för era tips. Det blir nog en rulltårta denna gången, eftersom den går så snabbt att göra.
    Kram.............TIOL:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.