Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God kaka till kalas

  • sannakroger 7 mars 2011

    I helgen ska jag hålla i två kalas och vill gärna ha något gott att servera.
    På det första kalaset kommer det inte bjudas någon mat utan mer snacks, men vill ha något hembakat typ en god kladdkaka eller liknande som smakar mycket och räcker till många.

    På det andra bjuds det på smörgåstårta och då vill jag hellre ha någon lättare variant mer till kaffet, om ni förstår :)

    Några tips?
    Tack på förhand!

  • chrisq 7 mars 2011

    :DDpecannötspaj åt det ikväll o det är fest men dyrt

  • margitkallgren 7 mars 2011

    Min Apelsinhjärtekaka passar bra till kalas nr 2. Vänlig hälsning Margit

  • sannakroger 9 mars 2011

    låter gott båda två!

  • idea_ 9 mars 2011

    {party}Annars kan en god morotskaka passa fint på första kalaset (mumsigt, lite kraftigare) eller om du hittar ett recept på falska potatisbakelser (underbar långpanneskapelse med smörkräm, riven mandelmassa och ett kakaopuder över). Lycka till och grattis

  • Erajscha 9 mars 2011

    Kanske lite knäckiga chocolate chip cookies skulle passa efter smörgåstårtan. Då får man ju lite annan konsistens och inte så tungt fikatillbehör.

  • DoctorWho 10 mars 2011

    Jag sökte på kladdkaka i långpanna och fick 35 träffar. Hoppas att en eller två av dem passar. Det var inte enbart kladdkakor som fanns där.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.