Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Godaste tårtan /efterätten?

  • Cassiopeya 18 april 2011

    Skrivet av flabban den 18 apr 2011

    Tack för tipset.


    Går också bra att be bageriet om hjälp om man vill kavla ut en masipan till att täcka tårta med. De brukar kunna erbjuda fler färger än en vanlig affär, dessutom tycker jag den marsipanen är godare :p

    (Och glöm inte att du kan fråga i charken om hjälp med att skiva rostbiff eller annat kött. Blir godare skivor på det viset. Tror de tar en liten slant, men det är det värt! (Y))

  • emmsim 18 april 2011

    Jag har en fantastiskt god och lättgjord tårta/cheesecake, men jag har tyvärr inte lagt upp receptet här på MK än.. Ett gäng på jobbet skulle använda denna som påsktårta efter att jag bjöd på den när jag fyllde år 5e april.. Så om du vågar lita på mig så rekomenderar jag denna varmt :)

    Emmas Cheesecake:

    Botten:
    15-18 Digestivekex
    knappt 100 g smör

    "Fyllning":
    3 dl Vispgrädde
    200 g Philadelphiaost
    1 liten burk Creme Fraiche
    1,5 dl Florsocker
    2 tsk Vaniljsocker

    Ekströms Extra Prima Hallonkräm

    Gör såhär:
    Mosa kex o blanda med smält smör (gärna i matberedare).
    Tryck ut i form med löstagbar kant.
    Vispa grädden hårt. Vispa ost, cremé fraiche, socker i en bunke o blanda i den vispade grädden. Bred över botten.
    Häll över ett lager hallonkräm.
    Låt stå i kylen minst 6 timmar.


    Hoppas det smakar :)

  • MosterNettan 18 april 2011

    Det här är en tårta som är helt oemotståndlig! Smälter i munnen...

    Kung Oscars tårta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.