Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

gummi arabicum dosering?

  • wishottah 25 maj 2009

    Vet någon om man kan byta ut xanthan gummi i recept mot samma mängd gummi arabicum?

    jag vill så gärna baka några speciella muffinsar! men receptet innehåller xanthangummi och jag vet inte hur mycket gummi arabicum jag ska ha i

    vet någon! (Y)

  • wishottah 25 maj 2009

    Skrivet av wishottah den 25 maj 2009

    Vet någon om man kan byta ut xanthan gummi i recept mot samma mängd gummi arabicum?

    jag vill så gärna baka några speciella muffinsar! men receptet innehåller xanthangummi och jag vet inte hur mycket gummi arabicum jag ska ha i

    vet någon! (Y)

  • popik 26 maj 2009

    Skrivet av wishottah den 25 maj 2009

    Skrivet av wishottah den 25 maj 2009

    Vet någon om man kan byta ut xanthan gummi i recept mot samma mängd gummi arabicum?

    jag vill så gärna baka några speciella muffinsar! men receptet innehåller xanthangummi och jag vet inte hur mycket gummi arabicum jag ska ha i

    vet någon! (Y)



    Har aldrig hört talas om detta.

  • LindaGabriella 26 maj 2009

    Kan du inte bara utesluta allt gummi ur receptet. Kanske det blir bra ändå? Vet inte riktigt vad det har för funktion?

  • wishottah 26 maj 2009

    om ni kollar på klippet här så berättar erin mckenna från babycakes bakery i new york vad det har för funktion : http://www.youtube.com/watch?v=o41uDF0Jquc

    kolla vid 2:30 ungefär

    där säger hon "the key is to add xanthan gum.." att den binder och gör allt som gluten gör.

    det är ett vegan gluten fritt recept :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.