Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Har du receptet jag letar efter?

  • josefincreutzer 11 september 2009

    För några år sen så blev jag bjuden på den absolut godaste choklad/kladd/tryffelkaka (vet inte vad den heter egentligen) jag någonsin ätit. Det var en kaka som man både hade i ugnen och sen skulle den stå i frysen efter det. Har för mig att det var en kladdig kaka med någon form av choklad/tryffelsmet ovanpå. Både kaksmeten och den ovanpå var väldigt "slät", inte som sockerkakssmet om ni förstår vad jag menar.Hon som bjöd på kakan har tyvärr tappat bort receptet...
    Är det någon som vet vilken kaka jag menar och har ett recept så skulle jag bli jätteglad!!

  • idea_ 13 september 2009

    Mmm, det där låter smaskens, hoppas att någon där ute har receptet, puffar upp tråden i hopp om det. :D

  • idea_ 25 september 2009

    Tänkte på din tråd när jag såg det här receptet dyka upp
    Tryffeltoppad kladdkaka
    Hoppas att detta var det rätta receptet (låter i alla fall frestande :))

  • Okänd 26 september 2009

    Jo men visst!
    Här finns "Lillans omständighetskaka". Att den heter så beror på att det är 14 olika moment vid tillagningen av kakan! Det är en s.k. kladdkaka med ett lite frasigt yttre men inuti är den som en himmelskt god tryffelchoklad. (L)
    Det är väldigt länge sedan hon gjorde den, kakan finns inte heller på bild.
    Men nu skall det bli av, Lillan skall göra den nu i helgen och den kommer att presenteras i min kokbok på söndag!
    Kakan skall serveras med vispad grädde som smaksätts med vanilj.
    Nu blev jag sugen, men den som väntar på något gott....... :p

  • idea_ 28 september 2009

    Skulle oxå kunna vara den här kakan du söker efter
    Skärtorsdagskaka

  • Okänd 29 september 2009

    Och här är resultatet av lördagens bakning.

    Lillans omständighetskaka.

    Den blev toppen! (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.