Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hårdare chokladöverdrag ?

  • BiffenH 2 januari 2009

    Gjorde Sarah Bernhard-biskvier idag, men tycker att chokladöverdraget smälter för lätt när man håller i kakan. Finns det något man kan göra eller tillsätta när man smälter chokladen så att den får en fastare yta ?

  • redd 3 januari 2009

    Cocoos fett är väll det klasiska, personligen tycker jag chokladen blir läskig av det.

    Rent krast borde du försöka hitta ett fett med högre smälltpunkt (cacaofett smälter vid 37grader inte för att det brukar vara mycket av den varan i choklad men i alla fall)

  • tompa48 3 januari 2009

    Prova med att använda mörk kvalitetschoklad minst 70 %
    Strunta i oljan.

  • BiffenH 4 januari 2009

    :D Tack för tipsen !

  • odalenpia 5 januari 2009

    :) Prova med att temperera chokladen, smält en tredjedel av chokladen, ta sedan bort den från värmekällan, hacka resten av chokladen och rör ner, rör tills allt har smält, detta har jag provat när jag gjort bisqvier och det funkar riktigt bra.....:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.