Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

helgbakning

  • 10 januari 2008

    jag funderar på att baka till helgen, om jag är färdig med tentan innan.
    men jag vet inte vad.....
    kan ni inte ge mig lite förslag:)

  • Challan 10 januari 2008

    En supersmarrig kokosrulle som finns bland mina recept kanske??:p

  • Okänd 10 januari 2008

    Hej! Titta in på min sida där finns det lika olika bakverk,bla. nattjäst vetedeg.Blir kalasgoda bullar.
    Eller varför inte en rulltårta med smörkräm och dajm.

  • MammaModesty 10 januari 2008

    varför inte göra biggans nöt tosca som ligger bland mina recept kladdigt och mumsigt...(Y) fast du kanske skulle baka matbröd?:o

  • Queenie 10 januari 2008

    Jag tycker du ska göra mina Fudgesnittar, så goda så ...

  • Amika 10 januari 2008

    Eller ha lite kul o baka bagels. :)
    Annars har du ju chokladkolakakan bland mina recept. :)

  • evaldo 10 januari 2008

    Ciabatta är gott, jag brukar baka sådana ibland, goda nybakade .
    Du kan mixa med mjölsorterna och få andra smaker.
    1 Sats

    14 dl Vetemjöl
    5 dl Vatten, fingervarmt
    1 msk Salt
    1 msk Olivolja
    15 g Jäst
    1 tsk Socker

    Häll det mesta av vetemjölet, salt olivolja och socker i matberedarens bunke. Smula över jästen. Häll på vattnet och kör maskinen i 5-6 minuter, tills degen är slät och fin. (Spara 1 dl mjöl till utbakningen). Degen ska vara lös efter beredningen. Pensla den lösa degen med olivolja. Klappa ut den på bakpappersklädd ugnsform, 30x45 cm. Jäs degen under duk ca 60 minuter. Stjälp försiktigt upp degen på ett mjölat bord. Mjöla även ovansidan av degen. OBS knåda ej degen. Skär försiktigt upp degen i fyra avlånga bitar, eller fler om det ska vara portionsbitar. Sätt dem, inte för tätt, på smord plåt. Låt bitarna jäsa minst två timmar (helst mer) före gräddningen. Grädda i 200°, ca 25 minuter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.