Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemmagjorda presenter

  • AnneNi 5 september 2010

    - Hembakat surdegsbröd, knäckebröd, en ost och någon frukt/grönsak i en korg med cellofan runt om.
    - Sju sorters kakor.
    - Hemmagjord musli.
    - Personens favoritkaka
    Dessa saker har jag gett bort vid några tillfällen och det har varit uppskattat. Överlag tycker jag att inslagningen kan göra mycket. Tex är det flera saker är det fint att lägga det i en korg/fin låda och slå lite cellofan runt om. Jag brukar dessutom sätta små handskrivna lappar med ett fint snöre på påsarna så personen ser vad det är för något. Glasburkar är väldigt fint med musli eller småkakor, även här ser det fint ut med ett snyggt snöre och en liten etikett.
    Lycka till med presenterna!

  • mafia 5 september 2010

    Jag älskar få hemmagjorda presenter och ger också gärna bort. Jag brukar ge bort slånbärslikör och aronialikör.
    I fredags fick vi av vänner, som kom på fest hos oss bl. a.frysta kantareller, fläderblomsgele, svartvinbärsgele och inlagd ättiksgurka.
    Det känns så personligt och kul, istället för en färdigförpackad blombukett.

  • Penne 5 september 2010

    Om du inte nödvändigtvis måste baka dina presenter så är det väldigt kul att ge bort en liten bok eller ett album med tex tips till köket, (finns en tråd om just det här på MK), eller en bok med tänkvärda citat och ord.

  • Jilliii 11 september 2010

    Skrivet av Amika den 5 sep 2010

    Skrivet av Jilliii den 3 sep 2010

    Skrivet av 123Linnea den 2 sep 2010

    Tre födelsdagsbarn fick blåbärsvinägern som jag har på min presentationsbild just nu. Det var uppskattat!




    Hur gör man den, och vad har man den till?



    _________________

    För övrigt- Jag dricker inte alkohol själv så känns lite konstigt att fixa med likörer och så...


    Nej, det kan jag ju förstå. :) Men baka skorpor och gör lemoncurd att ha till? :) Det har jag gjort många gånger och det är väldigt uppskattat. :)



    egen lemoncurd brukar jag göra.. men det gör jag scones till .. gud va gott... har typ gjort dte 3 ggr nu senaste veckan.. haha
    men aldrig testat med skorpor?

  • Jilliii 11 september 2010

    Skrivet av Misty09 den 5 sep 2010

    Du ville ju ha fler presenttips än hemmagjorda.....! Något vi brukar ge bort till " dom som har allt " är fotoböcker. Kan beställas lätt över nätet och blir hur fint och uppskattat som helst.
    Vi har gjort inbundna böcker. Dom blir som en riktig bok. Man bestämmer själv texten och layouten. Jättelätt och uppskattat. Lite jobb innan får man iof lägga ner när man ska välja foton mm men sen.........
    Våra har kostat ca 400-500 kr /St och är ett minne för livet{highfive}



    jasså det vill jag?
    jag vill ha hemmagjorda presenttips

  • KimOfDrac 18 september 2010

    Man kan göra mycket med choklad :) smält den och blanda i diverse nötter, müsli, cornflakes, popcorn, minimarshmallows ja... vad du själv tror kan vara gott och sen klicka i fina muffinsformar eller klicka ut på en plåt och sedan slå in i små godispapper

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.