Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hjälp!

  • song 24 februari 2009

    jag skulle precis baka en kladdkaka men såg till min stora fasa att strösockret var slut! Går det att ersätta det med något, till exempel florsocker??

  • MammaModesty 25 februari 2009

    hm.. kan aldrig tro att florsocker är bra att ersätta vanligt socker med då florsocker binder i hop vätska men jag har ju aldrig testat iofs... om du testar kan du ju skriva här om det gick bra eller inte...

    ... men råsocker skulle jag tro går bra... eller varför inte mortla pärlsocker.. man tager vad man haver heter det juh... :p

  • song 25 februari 2009

    Jag hittade råsocker långt in i skafferiet faktiskt! Långt innan jag såg pärlsockret dock.. Men jag chansade på hälften råsocker, hälften florsocker. Resultatet blev inte äckligt men kakan blev inte det minsta kladdig. Den var fin och fluffig men jag skulle nog inte låtit den stå inne lika länge.

    Kul att se att det ändå inte blev helt misslyckat!

  • systeryster 25 februari 2009

    blev det så bra att du hittat på ett eget nytt recept kanske?:o:)

  • The_mama97mia 25 februari 2009

    hihi, det är ju på det här sättet som nya recept föds och nya idéer! Hoppas du lägger ut detta som recept!

  • song 25 februari 2009

    Så gott var det nog inte! Jag föredrar den kladdig! Men pappa gillade den iaf så nu slapp jag slänga den!

  • monac 25 februari 2009

    vad har man annars en pappa till,om inte för att testa alla sina recept på!:D

  • anneli1989 12 mars 2009

    jag hade samma problem när jag skulle göra socker kaka. då anväde jag i del sirap en del råsocker och en del honung motsvarde den mänden de skulle varit socker. vart suuuuuper gott! mer smak och saftigare kaka. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.