Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp! Förvaring av kanelbullar?

  • Angela89 17 augusti 2010

    Hej!

    Jag ska baka kanelbullar och ge bort 4 dagar senare i en fin korg. Problemet är att just det att de bakas 4 dagar i förväg eftersom jag reser bort och kanelbullarna överlämnas av familjen. Hur gör jag för att de ska hålla ända fram till dess? Ska jag frysa in dem efter att de svalnat och sen bara låta de tina i rumstemperatur samma dag som de ska ges bort eller ska de värmas i ugn?
    HJÄLP!!!

  • Buspippi 17 augusti 2010

    Jag tror att det är smartast att frysa dem och låta dem tina i rumstemperatur. Då kommer de vara som nybakade. Vill man kan man självklart värma dem precis innan de ges bort men har de varit frysta så är det inte nödvändigt.

    Vilken rolig present. Mycket roligare att få/ge sånt som är "egengjort".
    LYCKA TILL!!

  • Angela89 17 augusti 2010

    Tack snälla för det snabba svaret!
    Ja det blir nog den perfekta presenten. Födelsedagsbarnet älskar nämligen kanelbullar över allt annat på denna jord....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.