Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig !!

  • Ninni84 5 januari 2009

    Hej hittade här inne på matklubben innan någon gång ...något recept man blandade grädde med typ zoo godis o lät det smälta i grädden ...o dagen eftr vispade man grädden ..och kunde ha det mellan tårtor....någon som vet vad jag MENAR...:) hjälp!!

  • zudette 5 januari 2009

    Hej

    Läs den här tråden! Den handlar om FLUFF och jag tror det är det du söker!!
    http://www.matklubben.se/matprat/dessert-_godis_och_baktips__21/kan_naagon_hjaelpa_mig_med_fluff__5729.html

    LYCKA TILL!!!!(Y)

  • The_mama97mia 5 januari 2009

    bra zudette - det var det jag var o for efter med. Tror det kan vara till hjälp....

  • zudette 5 januari 2009

    Tack... det gäller att veta hur man ska leta, och idas göra det.... - har just skickat ett meddelande till MK eftersom det inte går att gå in direkt i trådarna i matprat.! Nån annan som märkt det??? ......himla irriterande..... Hoppas de kan fixa till det!!

  • Linlock 6 januari 2009

    Jag har provat zoo-godis-fluff till min sons kalas och det blev inte bra alls! Stenhårt trots att jag följde rekommendationen om 50 gram godis till 1 dl grädde. Jag fick smälta om det igen och blanda i dubbelt så mycket grädde. Och sen när det väl stod på bordet tyckte ungarna inte omd et(N) En riktig besvikelse, hoppas det går bättre för dig!!

  • matnjutaren 6 januari 2009

    Tack zudette för länken. (Y)
    Hade helt missat dentråden och jag hade heller aldrig innan hört talas om fluff.
    Kul att man lär sig något nytt, varje dag. (Y)

    Men det verkar som om det är svårt att göra eller...?
    Meningarna är ju så skilda i båda trådarna.:o

    Vågar man att prova tro...:o
    Som svar på din fråga.
    Ja, jag har också märkt det..:'( håller med om att det är irriterande.

  • matnjutaren 6 januari 2009

    Typiskt..he he
    testade nu och då GICK det...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.