Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig med något gott utan ägg och nötter

  • hannahult 10 mars 2009

    Hej :D

    Ska göra efterrätt till på lördag och har två nöt- och äggallergiker som kommer på besök. SKulle vilja göra nått roligt och inte bara kladdkaka utan ägg... Några bra förslag?

    Tacksam för alla svar:)

  • LEDIVO 10 mars 2009

    Allergi för mandel också?

  • hannahult 10 mars 2009

    ja tyvärr :/

  • LEDIVO 10 mars 2009

    Kladdmuffins med dumlefluff
    Du kan inte göra kladdkakan för där är ägg och du hade dessutom recept på det utan ägg, men dumlefluffen är ljuvligt god (Provade receptet i helgen) och jag kan tänka mig att den tillsammans med fruktsallad du gör själv skulle vara mumsigt gott.

  • LEDIVO 10 mars 2009

    Apelsinpannacotta med dumlefluff
    Kom på att den pannacottan lennali syftar till är denna och den funkar ju också med tanke på allergin.
    LYCKA TILL!!!

  • hannahult 10 mars 2009

    tack så jättemycket! :D

  • Countrygirl 11 mars 2009

    Man kan göra en Gino, dvs varm fruktsallad, skala och skär frukt i bitar, in i ugnen 5min, strö över vit choklad, in i ugnen igen 5 min till, servera med glass. Tänk bara på att glassen ska vara äggfri.

    Gott, enkelt och nyttigt!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.