Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP, ni som kan....

  • missstardust 26 augusti 2009

    Jag har idag bakat kärleksmums dock gjorde jag ett misstag så jag fick börja om....
    Jag blandade alla torra ingredienser INKL SOCKER i en bunke istället för att först vispa socker o ägg tillsammans. Jga har nu alltså massa mjöl, bakpulver, salt, kakao o socker i en stor bunke (gjorde förstås trippel sats också...)
    Vad kan jag göra av detta??? Är det bara att slänga?
    Ingen katastrof om så är fallet men om jag kan använda det så gör jag ju hellre det förstås!
    Tips, råd, hjälp jhelt enkelt!!!

    Mvh
    Jenny

  • Annafbg 26 augusti 2009

    Kanske man kan blanda i smält smör och göra en gigantisk kladdkaka av det?
    Jag har ett recept som heter Sebastians dajmkaka, det är en jättekladdkaka i långpanna. Det kanske kan hjälpa dig med lite proportioner.
    Lycka till!

  • Annafbg 26 augusti 2009

    Här kommer receptet:
    Sebastians dajmkaka

  • missstardust 26 augusti 2009

    Tack för tipset...har nog i alldeles för mkt bakpulver men kanske kan funka ändå:)

  • AnneNi 26 augusti 2009

    Jag vet inte säkert, men jag hade nog vispat äggen för sig och sen blandat i resten. Vet inte om det fungerar, men annars blir det väl något annt gott av det iaf...
    Berätta gärna hur det gått!

  • Glitterfia 26 augusti 2009

    Skrivet av AnneNi den 26 aug 2009

    Jag vet inte säkert, men jag hade nog vispat äggen för sig och sen blandat i resten. Vet inte om det fungerar, men annars blir det väl något annt gott av det iaf...
    Berätta gärna hur det gått!


    Jag skulle nog gjort lika, men jag är då ingen bagare. Jag är lika nyfiken som er att höra från någon riktigt kan det här. Väntar med spänning.

  • Fiona 26 augusti 2009

    Jag är ju konditor, men kan bara säga att i konditoriet slänger man sånt, alternativt experimenterar lite med det... Har inte själv gjort samma tabbe nån gång, men hade testat o vispa äggen för sig med en liten gnutta socker (2msk eller så) o så slängt ihop alltsammans för att se vad som hände....

  • missstardust 27 augusti 2009

    Jag hade behövt 15 ägg till den mängden jag hade så jag slängde det faktiskt.
    Kände inte att det var värt 15 ägg om det inte blev nåt bra o sen har jag ingen plats i frysen, hade ju blivit HUR MKT SOM HELST! Men tack för alla era tips,uppskattas :)

  • jimboz 27 augusti 2009

    Varför inte en chokladsockerkaka, det låter ju som att du bara behöver tillsätta vätska av någon form..Är det jättemycket så kan du väl göra flera !

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.