Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp nu...

  • Kicki8 16 januari 2009

    Hej
    Försökte mig på en tryffel till biskiver dår man skulle smälta choklad och grädde i vattenbad och sen vispa smeten kraftig tills den tjocknar.
    Det tog lång tid att vispa och plötsligt tog den ihop och skar sig.:o
    Har något tips om det går att rädda den??????????????
    Har provat ha den i kylskåp men är som en grynig massa:(
    HJÄLP :(

  • Amika 17 januari 2009

    Vispade du den medan du hade den i skålen över kokande vatten så kanske det kom vattenånga i som gjorde det. Jag har hört någonstans att det är vanligt när man smälter över vattenbad... Annars vet jag nog inte vad som hänt är jag rädd... :(
    Jag vet nog inget annat råd än att börja om från början... Hoppas någon annan här kan komma med ett bättre svar. *håller tummarna* :)

  • Dunadain 17 januari 2009

    Säger samma som amika med ångan i chokladen. Men jag har råkat ut för samma, och då var det chokladen jag köpt som var av dålig kvalitet ( euroshopper ) . Numer köper jag bara äkta blockchoklad.

  • Kicki8 17 januari 2009

    Det var inte vatten ångan det har jag också provat, jag vispade efter jag tagit det från värmen och grytan.
    Har inte mer grädde så det får bli någon annan lösning, om inte nån har nått annat förslag.

  • stinta 17 januari 2009

    ska jag köpa grädde??:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.