Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp på tips till 40 års fest/kalas

  • SaraW 7 maj 2008

    Jag brukar ha Västerbottenostpaj när jag har buffé. Endera portionspajer eller en stor. Väldigt gott med kallrökt lax och romsås till. Jag rekommenderar kall färskpotatissallad med strimlade sockerärter, purjolök och en bas gjord på matlagningsyoghurt smaksatt med lite majonnäs, dijonsenap och svartpeppar. Till det kryddiga kycklingsspett och dubbelmarinerad fläskfilé, en eller flera grönsallader, någon kall sås, ost och bröd. Personligen tycker jag att brödet är måttståcken för buffén och brukar lägga lite extra vikt vid att brödet är riktigt gott. Allt går att förbereda i god tid, så man slipper stå i köket och slava på den stora dagen.

  • zizzi08 17 juli 2008

    Halloj alla har nu bestämmt mig för vad det blir så nu behöver jag bara hjälp med till tugg eller snacks till skumpan som välkommst drink
    cicci

  • Glitterfia 17 juli 2008

    Nu blev jag nyfiken på vad du bestämt dig för :D

    Tilltuggs tips:
    Små krustader med ispritsad salamiost (mjukost).
    Tunnbrödrullar med gravad/rökt lax i tunna skivor, (Smöra tunnbröd och bred på ett lager med 4 peppar / vitlök och basilika (Cantadou), lägg på gravad / kallrökt lax i tunna skivor. Rulla ihop och skär i tunna skivor.)

  • zizzi08 17 juli 2008

    Låter gott och enkelt
    Det blir tacopaj med kyckling och tillbehör som veg alternativ cornförs med tacokrydda och tillbehör,räktårta,tomat och mozzarellasallad och en pastasallad, bröd och smör.
    Blev mer än jag tänkt mig men något skall väll passa alla...
    tack för hjälpen :)

  • anmawa 17 april 2010

    Jag vill puffa lite. Ska ha fest en 20 mil bort vilket inte är helt lätt. Kan man frysa in marinerad fläskfile eller kyckling?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.