Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP! Vad ska jag bjuda på istället för tårta? Kalas i skogen.

  • Kathy 7 juni 2011

    Har ställt till med ett Trollkalas i skogen för 15 st 6-åringar. Tänker grilla korv på pinne.
    MEN vad ska jag bjuda på istället för tårta? Har ingen möjlighet att ha något kylt. Är ensam att rodda hela kalaset. Annars hade kanske krabbelurer varit något.
    Tror ni kakbuffé kan vara något?

    Det värsta är att det är redan nu på lördag (11/6)

  • amarie 7 juni 2011

    Kärleksmums eller cupcakes? De tycker kanske att det är roligare när det är lite "kladdigt" på toppen?

  • Theressse 7 juni 2011

    varför inte göra fruktspett i förväg, medexempelvis lite jordgubbar och äpple, som du varvar med marsmallows och låter barnen grilla på de sista glödresterna? -tag sådant som är gott både varmt och kallt så blir det gott oavsett om det blir färdiggrillat, och barnen får roligt

  • Kathy 8 juni 2011

    Blir inte frukten "gammal" på spetten om dom ligger några timmar innan man grillar dom?

    Muffins var ett bra tips. Har aldrig bakat cupcakes, men kan man fixa toppen 1-2 dagar i förväg?

  • Cassiopeya 8 juni 2011

    Jag hade nog också satsat på fruktspett! Barn gillar frukt, och de kan ju själva välja om de vill grilla sina spett eller inte. Lägg spetten i en kylväska med kylklamp så håller de sig. Eller också köper du vattenmelon och skär i bitar och tar med, brukar också uppskattas :P

    Vanliga chokladbollar med strössel i olika färger är ett annat säkert kort! :D

  • The_mama97mia 8 juni 2011

    Att grilla marsmallows är toppen, kläm ihop dom sen mellan smörgåsrån eller mariekex, servera frukt i bitar till, om du har skurit den o har med i kylväska är det ju inga problem

  • Amika 9 juni 2011

    S'mores skulle jag göra. Väldigt amerikanskt och typiskt för när de grillar och campar.
    Grilla marshmallows tills de är kladdiga och lägg sen en marshmallow och en bit choklad mellan två grahamskex.
    Ljuvligt gott! Supergott att äta skuren frukt till också.
    Och kan man få tag på Reese's peanut butter cups som choklad... Då är man i himmelriket. :) Jag brukar köpa dem på citygross.

  • Kathy 9 juni 2011

    Marshmallows (choklad för dom som vill) mellan kex får det bli, låter smarrigt!

    Tack för alla tips!

  • The_mama97mia 9 juni 2011

    (Y) Lycka till!

  • 123Linnea 9 juni 2011

    Jag tycker du fått jättebra tips ovan - men jag skulle satsa på att fixa en hantlangare. Du kommer typ ramla ihop annars när kalaset är över.

    Berätta gärna vad du bjöd på å hur det gick!

    Lycka till!

  • mattjejen 9 juni 2011

    Grillade bananer med choklad i kke... det gillade mina barn när dom va små...

    Låter kul att ha trollkalas i skogen =)
    Lycka till!

  • evyben0217 9 juni 2011

    Du har fått många bra tips. Lycka till!
    Men du måste fixa en medhjälpare. Ni ska väl leka lite också.
    Vad gör du om någon skadar sej eller behöver annan hjälp. Du måste ha någon mer vuxen med.......
    Ha det nu så kul.
    EB

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.