Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hur gör man tårta?

  • Jilliii 22 augusti 2011

    ja, tårta kan man ju. men blev lite osäker. Gjorde en botten igår, och hade tankarna på att ha jordgubbar och blåbär i olika lager. Men nu till frågan, något tips på hur man gör för att inte all vätska ska göra för att inte bottnarna bli helt sjöblöta?

  • The_mama97mia 22 augusti 2011

    Hihi, jag gillar när bottnarna blir riktigt blöta av bär...

    Det enda jag kan tänka mig är att du helt enkelt inte lägger ihop bottnarna för tidigt?

  • Jilliii 22 augusti 2011

    4 h kvar ungefär. kan jag nu?

  • The_mama97mia 22 augusti 2011

    Ja jag skulle definitivt göra så, det är ju bara gott när bottnen blir genomfuktad ordentligt, blir nog inte sjöblött nu.

    Ska du ha grädde emellan också? lägg grädden först o sen bären i så fall, kanske också hjälper?

  • alindalinda 22 augusti 2011

    blanda bären med lite potatismjöl?!

  • Cassiopeya 22 augusti 2011

    Du kan stryka på smält choklad,valfri sort,om du vill skydda bottnarna från vätskan. Personligen tycker jag att tårtan blir godast om man gör den dagen innan, jag vill gärna ha den lite saftig. Men smaken är som baken...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.