Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur långt kan jag förbereda citronmarängpaj?

  • Sinope 16 augusti 2012

    Jag behöver lite hjälp.....

    Ska bort imorgon och ska då ha med en citronmarängpaj, tänkte förbereda den ikväll. Kan jag göra pajskalet och citronkrämen idag, och sedan bara lägga i smeten imorgon och göra marängen då?

  • svengelsk 16 augusti 2012

    Enligt Margret Patten om man skall servera pajen varm, tar man 60 g socker till två äggvitor och bakar pajen 20 minuter 180 grader eller 5-8 minuter 200-225 grader.
    Skall den serveras kall tar man dubbelt så mycket socker och gräddar en timme på mycket låg värme.
    Det går säkert bra att förbereda i dag och sätta ihop i morgon. Jag brukade alltid göra efter första metoden.

  • Amika 17 augusti 2012

    Ja, jag brukar förbereda just så, jag gör skalet och smeten, sedan som sista grej så gör man marängen, sätter ihop allt och gräddar. Funkar jättebra. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.