Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur lyckas med Budapestrulle?

  • busan37 6 november 2011

    Jag älskar Budapestrullar och skulle bjuda på det i fredags på pratiken. Har bakat det 3 gånger i mitt liv men aldrig lyckats.
    Finns det nåt hemligt knep? Problemen jag har är att dels går de aldrig att rulla ihop utan att de går sönder och sen går de ännu mer sönder när jag ska skära upp den. Jag följer receptet noga och låter kakan svalna en god stund i kylskåpet innan jag brer på fyllningen. Sen blir de inte lika höga som de som finns på bagerier, inte ens i närheten.
    Lyckas du alltid med Budapestrullen? Vill du tipsa mig hur du gör? Jag gjorde en gluten och laktosfri Budapestrulle. Använde detta receptet senast, minus kakao och mandelspån. Tacksam för hjälp.

    Budapestrulle / bakelse, gluten- och mjölkfri

  • safir74 6 november 2011

    Jag har bara bakat Budapestrulle en gång men lyckades. Knepet är att spritsa ut smeten på plåten. Jag använde mig utav kryddburkens recept och i det receptet ingår det inte mjöl så kanske därför det receptet du använde inte blev bra. Detta recept använde jag :

    http://kryddburken.se/?s=Budapestrulle

  • jas65 6 november 2011

    Jag har ett recept på min sida och den kan man aldrig misslyckas med.

  • Roskerstin 6 november 2011

    Den här lyckas jag alltid med, lycka till du med!
    Budapestrulle med lemon curd

  • busan37 7 november 2011

    Tack för tipsen. Ska spara recepten och prova nästa gång

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.