Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur man skalar en mango

  • bocuracao 16 november 2008

    Ja, efter att ha ätit åtskilliga mangosar i mitt liv, och alltid kämpat med att skala och kärna ur och försöka få till lite snygga bitar, så hittar jag till slut denna metod på internet....
    http://thaifood.about.com/od/thaidesserts/r/Thaifruitsalad.htm
    Otroligt enkelt och fiffigt! För er som inte orkar klicka på linken,
    Håll mangon upprätt och skär uppifrån och ned så nära kärnan som möjligt. Upprepa på andra sidan kärnan. Snitta ett rutmönster i fruktköttet utan att skära igenom skalet. Vänd skalet ut och in och pilla eller skär bort kuberna! Tänk att det skulle ta nästan ett helt liv att komma på att det kan vara så enkelt!
    :'(

    Lycka till!

  • festmaten 16 november 2008

    HA-HA !!! ja nu förstår jag varför jag tyckt det varit så krångligt!!!!
    Behöver ju ha en beskrivning uppklistrad på kaklet:p

  • The_mama97mia 16 november 2008

    precis,. tack ska du ha, jag har alltid letat efter bruksanvisningen ju

  • Bina88 16 november 2008

    Jag älskar verkligen mango(L) Men att skära och äta har ju alltid varit en kladdig historia:p
    Tusen tack för tipset!! Himla smidigt verkligen(Y)

  • bocuracao 16 november 2008

    Kul att se att det är fler än jag som haft problem med mangosarna!
    Till alla er mango-älskare så kan jag rekommendera Mango-Mousse av Verah.
    Fast mangosarna är ju goda som dom är oxo, och behöver ingen fet grädde...(N)
    Mango-mousse

  • kristinahedberg 16 november 2008

    Ja härligt att jag fick reda på hur man skalar en mango.Det var detta jag såg i Australien men kunde inte komma ihåg det exakt. Kul bocuracao att du tog reda på detta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.