Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

infrysning av cupcakes.

  • christincarlsson 6 december 2009

    Undrar om någon har provat frysa in cupcakes me frostingen på.

  • Skrosan 12 januari 2010

    Jag undrar samma sak!!!!
    Ska baka cupcakes till mitt bröllop och vill gärna förbereda så mycket som möjligt. Har googlat och fått tveksamma svar. :o De flesta har inte provat, men tror inte det blir så bra.
    Berätta gärna om du fått svar på annat håll eller provat själv. Jag lovar att återkomma när jag provat!

  • hertram 12 januari 2010

    Jag har testat med bra resultat, använde mig då utav en smörkrämsfrosting. Hade ett färgat socker strössel på som "Blödde " lite färg, så bra ide att dekorera efter upptining om det finns risk att dekorationerna släpper färg. Men frostingen var ingen skillnad i smak eller konsistens.

  • boz1965 12 januari 2010

    Har du bara en vanlig sockerbaserad frosting kommer den att blötas upp och flyta ut vid upptiningen. Har inte testat med nån annan frosting, så i övrigt kan jag inte säga nåt om det.

  • tildaolouise 12 januari 2010

    på mitt jobb fryser vi ibland in kakor typ "Kärleksmums" ifall vi får många över och dom är minst lika fina när dom tinat. Jag hade provat i förväg när det är till bröllop och såna tillställningar1

  • strimma21 12 januari 2010

    Skrivet av Skrosan den 12 jan 2010

    Jag undrar samma sak!!!!
    Ska baka cupcakes till mitt bröllop och vill gärna förbereda så mycket som möjligt. Har googlat och fått tveksamma svar. :o De flesta har inte provat, men tror inte det blir så bra.
    Berätta gärna om du fått svar på annat håll eller provat själv. Jag lovar att återkomma när jag provat!



    Jag skulle inte våga chansa om jag skulle ha dem på mitt bröllop. Jag skulle bara frysa in själva muffinsen och sedan lägga på frostingen innan servering.

  • FruAst 12 januari 2010

    Jag har fryst morotskaka med philadephiafrostning. Det funkar men jag skulle nog göra som ovan och inte chansa utan frysa bara muffinsen.

    Lycka till!

  • bubblina 14 januari 2010

    Mina cupcakes ligger i frysen nu, sedan någon dag tebax med frostingen på. Tänkte bjuda på dem på lördag, återstår att se hur de ser ut då. Frostingen är gjord på philadelphiaost, smör, florsocker och vaniljsocker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.