Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ingen bakmaskin

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Detta ska inte knådas alls och är jättegott (Y)

  • Gillsan 7 augusti 2008

    :p(Y)Mommas tekakor de behöver ej knådas det är bara att baka ut dem,(Y) gör inget om där är sprickor de jäses bort.(Y):p

  • Gillsan 7 augusti 2008

    :p(Y)Mommas tekakor de behöver ej knådas det är bara att baka ut dem,(Y) gör inget om där är sprickor de jäses bort.(Y):p

  • Tillberga 7 augusti 2008

    "min" hälsolimpa knådas inte alls

  • maithab 7 augusti 2008

    Här är ett toppenrecept på ett gott, enkelt och dessutom nyttigt (!) bröd som varken behöver knådas eller jäsas. Bara att blanda ihop, hälla i en form och grädda!
    Jag hittade det först på www.growingpeople.se men när jag tänkte lägga in det här så fanns det redan i två ex.!

    Fullkornsbröd



    För: 1 bröd person

    Dagens Bak på godaremat.se 2008-04-18


    Ingredienser
    8 dl rågsikt
    2 dl rågkross
    1 dl havre eller vetekli
    1 dl linfrö
    1 tsk salt
    1 msk bikarbonat
    1 dl lingonsylt
    2 msk ljus sirap
    5 dl mild yoghurt
    Beskrivning
    Sätt ugnen på 175°.

    Blanda ihop alla torra ingredienser. Rör i lingonsylt, sirap och yoghurt. Häll degen i en smord och bröad avlång bakform, rymd ca 1 1/2 liter. Strö över lite rågkross.

    Grädda i nedre delen av ugnen ca 1 timme. Stjälp upp brödet och låt det svalna på galler.

  • LolloXD 9 augusti 2008

    Det gör inget ju inget om man behöver knåda brödet mycket det blir bara godare om du har arbetat medbrödet mer(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.