Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Istället för bio godis

  • fruhagelin 17 april 2010

    Jag har slutat äta godis(chips,nötter,kakor osv också) och läsk. Ikväll skall jag på bio och jag tror det kommer bli svårt om jag inte har något annat att knapra på.

    Har ni något förslag på vad man kan käka i biosalongen istället?

  • The_mama97mia 17 april 2010

    Popcorn?
    Morotsstavar?
    Äppelbitar?
    Vitkål i bitar? Fast det luktar lite.

  • Mistys 17 april 2010

    Vet inte om du tillåter dig själv att äta sojabönor? Finns rostade,saltade sojabönor att köpa som jag tycker är supergoda. Blir lite som att ät jordnötter eller popcorn fast nyttigt. Risenta är det som gör dom.

  • fruhagelin 17 april 2010

    Jag har faktiskt aldrig provat sojabönor. Skall genast ner till affären och prova! Tack för tipset!

  • Okänd 17 april 2010

    Skrivet av Misty09 den 17 apr 2010

    Vet inte om du tillåter dig själv att äta sojabönor? Finns rostade,saltade sojabönor att köpa som jag tycker är supergoda. Blir lite som att ät jordnötter eller popcorn fast nyttigt. Risenta är det som gör dom.


    Håller med, de är verkligen jättegoda! De har även solroskärnor som är gott som snacks samt olika torkade frukter och bär: Gojibär är inte bara goda, de är nyttiga också :P

    Riskakor är ett annat alternativ att ta med kanske?

  • flingsalt 17 april 2010

    Hua.. jag får rysningar i hela kroppen av bara tanken på att sitta på bio bredvid någon som äter morot och äpple och andra knapriga grejer.

    Jag hoppas du väljer solrosfrön och russin eller något sådant. Jättegott ju!
    Som frukt är väl mandarin och apelsin bra?

  • ingela71 17 april 2010

    Rostade majskorn ,pumpafrön och russin kanske?

  • siggemums 17 april 2010

    Skrivet av flingsalt den 17 apr 2010

    Hua.. jag får rysningar i hela kroppen av bara tanken på att sitta på bio bredvid någon som äter morot och äpple och andra knapriga grejer.

    Jag hoppas du väljer solrosfrön och russin eller något sådant. Jättegott ju!
    Som frukt är väl mandarin och apelsin bra?


    Brr... jag håller med, jag skulle bli superirriterad om någon satt och knaprade och knastrade på morötter, riskakor och rostad majs bredvid mig. Torkad frukt kanske?

  • jimboz 17 april 2010

    Ta en rejäl snusprilla istället för godis..Annars kan jag rekommendera att göra egen/köpa Sushi som du kan sitta och doppa i en burk med wasabi och soya

  • AnneNi 17 april 2010

    Skrivet av flingsalt den 17 apr 2010

    Hua.. jag får rysningar i hela kroppen av bara tanken på att sitta på bio bredvid någon som äter morot och äpple och andra knapriga grejer.

    Jag hoppas du väljer solrosfrön och russin eller något sådant. Jättegott ju!
    Som frukt är väl mandarin och apelsin bra?


    Nog för att det kan vara störigt med saker som låter, men jag vill kanske inte heller störas av saker som luktar så mycket som apelsin och andra citrusfrukter. Passar inte så bra med popcorndoften tycker jag :-)
    I så fall fungerar kanske vindruvor, färsk ananas, delad mango och andra mjuka, mindre doftande frukter bättre.
    Annars är ju som sagt olika rostade nötter och frön gott. men kamske inte helt bra det heller eftersom man lätt får i sig mycket kalorier eftersom dessa är ganska fett-täta (förvisso nyttigt fett, men det ger ju också energi). Själv kan jag tänka mig några läkerol eller ett tuggumi, men om man inte gillar sötningmedel är ju inte detta aktuellt...
    Sen är det ju också så att det mycket handlar om en mental inställning. De flesta tycker det hör till med något gott till biofilmen, men om man bestämmer sig för att inte äta något och istället bara har med sig lite smaksatt vatten tex, så fokuserar man mer på filmen än på godiset man inte har... Eller? Det är ju inte så att man går ut och köper något under filmen eller bara sitter och tänker att nu hade det varit gott med...
    Hoppas iaf filmen var bra och att du fick ett trevligt biobesök. Tala gärna om vad du hade för gott!

  • fruhagelin 18 april 2010

    Tack för alla tips, alla uppskattades! För mig är det svårt att inte ha med mig något gott till bion, då jag egentligen är en riktig gottegris och tycker det hör till, och det blir automatiskt lite kämpigare att hålla upp från godis osv när man är på bio. Jag tog med mig ett paket russin och en flaska vatten, blev hur bra som helst!

  • jimboz 18 april 2010

    Russin är väl socker det också...Jag tycker dom smakar rätt så sött...

  • siggemums 19 april 2010

    Bra val (Y)

  • fruhagelin 19 april 2010

    Skrivet av jimboz den 18 apr 2010

    Russin är väl socker det också...Jag tycker dom smakar rätt så sött...


    Mycket möjligt att det är så, men jag har inte valt att sluta äta socker helt, endast det vanliga jag i princip jämt proppade i mig.
    Men tack för ditt svar ändå, får se till att inte byta ut godis mot russin helt då.

    Något får man unna sig, och jag tyckte russin var en kanon val!

  • salle81 19 april 2010

    Nötter tror jag e betlydligt bättre än russin.
    http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1404

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.