Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jag behöver hjälp!

  • lindakarlssons 31 maj 2012

    Imorgon kommer min bästa vän och hennes familj över för att planera en resa till USA och jag har ingen aning om vilken efterrätt jag ska göra. Jag har oftast fullt med idéer men nu har det helt enkelt tagit slut. Vi kommer vara 8personer. Snälla Hjälp mig!

  • Diddi86 31 maj 2012

    Maräng Swisch kanske? Glass, vispgrädde, maränger, skivade bananer och chokladsås?
    Eller Cheesecake, morotskaka. Finns så mycket gott :)

  • pihal 31 maj 2012

    Detta är mitt favoritrecept, väldigt enklet att göra och alltid uppskattat. Om du inte får tag på szechuanpeppar så kan man använda chiliflakes. Fast prova dig fram så det inte blir för starkt. Kardemummakapslarna kan bytas mot vanlig hel kardemumma.
    Afrodites sensuella kryddpersikor

  • Mathantverkare 1 juni 2012

    Snabbt, gott och enkelt. Evas suprice. Namnet för att den går att variera i all oändlighet.
    Grovkrossa mandelskorpor, mandeflarn eller små mandelbiskvier och bottna med i ett vackert glas.
    Över detta lägger du 2-3 kupor av god vaniljglass (behöver inte vara hemlagad).
    Därefter tar du och skedar över ett lager marmelad alt kan du värma den först och servera den separat. Toppas med en liten klick grädde, ett bär och varför inte en liten svensk flagga.
    Lycka till ( skynda dig - de kommer ju snart ). Berätta gärna vad det blev till slut.
    Ps Amerikanare älskar glass, jag vet, har varit där 7 ggr.
    Mathantverkare

  • rosatalo 1 juni 2012

    Hej

    Fruktsallad gillar alla i min familj. Sedan kan man ju servera glass, vispad grädde eller vaniljsås till.
    Kan göras i god tid, blandar man konserverade och färska frukter blir det bäst, då får man konsistensen från de färska och sötman från de konserverade frukterna. Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.