Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julgodis?

  • flabban 9 november 2009

    Jag testade "Frida87´s" mozartkulor nu i helgen. Suveränt goda. Dom kommer absolut att finnas på mitt gottebord i jul. Helgen som kommer ska jag testa att göra fudge. Har aldrig gjort det tidigare. Ska se om jag hittar något bra recept på MK.

  • vitchokladkaka 9 november 2009

    Mitt tips om vad som brukar finnas på vårat bord med julgodis är ju såklart knäck, men även något så enkelt som att bara ta och göra lite roliga former av mandelmassa och doppa o mörk blockchoklad. Sedan så fins det en helt underbar bok som heter choklad passion, som är full med choklad så som praliner, mjuka kakor, småkakor och även mat och drycker och allt med choklad!!! (L) HELT UNDERBART!!!:D

  • Memmfiss 21 november 2009

    Tack för alla tips!:). Allt låter så underbart gott :D

  • Gnurf 21 november 2009

    Jag kokade Jordgubbssylt med vaniljstång alldeles precis nyss...doften i köket är underbar :p fick inspiration till att skapa en Jordgubbsfudge eller Jordgubbsknäck nu till Jul, doppad i mörk choklad!! Det måste bli en flipp!?? Eller vad tror Ni!?? :p

  • annelieberggren 21 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 21 nov 2009

    Jag kokade Jordgubbssylt med vaniljstång alldeles precis nyss...doften i köket är underbar :p fick inspiration till att skapa en Jordgubbsfudge eller Jordgubbsknäck nu till Jul, doppad i mörk choklad!! Det måste bli en flipp!?? Eller vad tror Ni!?? :p


    Låter spännande,,, lägg ut receptet när du gjort den. Vill gärna pröva dom...

  • ca70 21 november 2009

    Dessa är inte helt fel till jul, de heller(Y). Var lite skeptisk till fikonbollar, men det var förvånande gott!

    Gudomligt goda fikon- och chokladbollar
    Fikonbollar

  • Lazybird 26 november 2009

    Hej:) klassikerna som is choklad och knäck funkar alltid:D

  • boz1965 26 november 2009

    Pebernødder

  • chicka 26 november 2009

    Hej:) Jag vet något gott till julen! Radiokaka:D Det e fruktansvärt gott!:) Tack för mig!:)

  • Buspippi 26 november 2009

    Det låter gott med både jordgubbsylt med vaniljstång och det lät verkligen gott med jordgubbsfudge och jordgubbsknäck.. Säkert 2 trora flippar..
    Du måste berätta hur det blev o dela med dig av vad du använt för recept...
    /Anna

    Skrivet av Gnurf den 21 nov 2009

    Jag kokade Jordgubbssylt med vaniljstång alldeles precis nyss...doften i köket är underbar :p fick inspiration till att skapa en Jordgubbsfudge eller Jordgubbsknäck nu till Jul, doppad i mörk choklad!! Det måste bli en flipp!?? Eller vad tror Ni!?? :p

  • UllaC 26 november 2009

    Hittade en hel del i min kokbok. Vad sugen man blir när man läser alla recept på julgodis. Det kommer att bli åtskilliga sorter att baka till jul.
    Välfylld marsipanlimpa
    Mandelcrisp
    Choklad- och polkapraliner
    Knäck med pinjenötter
    Läcker pinjenötkola
    Limeknäckklubbor
    Godismarmelad
    Knäck med messmör
    Chokladkola med pepparmint
    Kanske något av recepten låter go´a?!

  • 123Linnea 26 november 2009

    Skrivet av chicka den 26 nov 2009

    Hej:) Jag vet något gott till julen! Radiokaka:D Det e fruktansvärt gott!:) Tack för mig!:)


    Håller fullständigt med dig!!!!!!!!!!!!! (för många utropstecken enligt somliga, va?)

    Tyvärr lyckas jag aldrig få den så bra att den håller ihop när jag ska skiva den. Goda smulor dock!

  • ros 26 november 2009

    :)Här är ytterligare ett julgodisrecept
    Saffranstryffel med vit choklad

  • MrsC 26 november 2009

    Mintkyssar till jul

  • ros 20 december 2009

    :)Detta är gott!
    Mjuk apelsinchoklad

  • MrsC 20 december 2009

    Suveräna...

    Lakritsknäck

  • MrsC 20 december 2009

    Söta mandlar

  • EmelieMA 27 december 2009

    Skrivet av lennali den 8 nov 2009

    Dom här testade jag till julen 2008 och smakade kanongott (men när smakar inte godis gott?)
    Baileys-kola
    Baileyskyssar
    Chokladdoppad lakritskola med havssalt
    Enklaste tryffeln
    Puffkola
    Vit chokladtryffel
    Chokladbräck med polkagrisar



    Det lät jätte gott! Det måste jag prova :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.