Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julgodis bortom knäck och kola

  • anault-4 23 november 2009

    Söker lite nya roliga tips på julgodis!

    Vad gör ni förrutom knäck och kola?

  • boz1965 23 november 2009

    Marsipangodis med hemgjord marsipan (om jag har tid till det - annars får det bli köpt dito).

  • Sakate 23 november 2009

    Smält choklad med lite olja i och blanda i müsli eller flingor. Kellogg´s special K brukar bli gott.
    Klicka ut blandningen i små kakformar. Själv är jag svag för vit choklad, även om det inte räknas som choklad. (L) Jättegott även med nötter av olika slag. Mums!

  • boz1965 23 november 2009

    Skrivet av Sakate den 23 nov 2009

    Smält choklad med lite olja i och blanda i müsli eller flingor. Kellogg´s special K brukar bli gott....


    Brukar göra nåt liknande, fast med kalaspuffar. (Y)

  • Roggan 23 november 2009

    Vanliga polkagrisar, lakritspolkagrisar, fransk nougat, turkish delight med limesmak och ibland vingummi eller geléhallon. Smakar några, sen blir det mest till att ge bort till nära och kära.

  • supermat 24 november 2009

    Jag brukar göra Mozart kulor, nougat som jag rullar, sedan mandelmassa i ett lag över och sist choklad, inte så svårt att göra, men kletigt.
    Man kan göra små godbitar av puffat veteris, lägg dom i smält choklad och ta sedan upp med en tesked och lägg i ischoklad formar, barnen gillar det, (även dom vuxna) :)

  • idea_ 24 november 2009

    Själv ska jag (förutom knäck och kola) göra chokladtryfflar och sen tänkte jag prova det här receptet som jag blivit rekomenderad här på MK: Brända mandlar med marsipan

  • Eery 24 november 2009

    ingefärsgodis, fyllda dadlar (fyllda med smaksatt mandelmassa), tryfflar, marmeladgodisar
    tja det är väll ungefär det jag kommer på nu:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.