Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffekalas

  • mammaannki 27 april 2013

    I juni tänkte jag ha ett öppet hus med ett gammaldags kakkalas. Eftersom jag vill bulla upp med många olika sorter behöver jag tips på "små kakor".Jag vill ju inte att gästerna skall krokna redan efter grovdoppat. Småkakor är inga problem, men bullar och kakor i formar (muffins, tosca, etc som jag vill göra i småbrödsformar istället). Hur gör jag med gräddningstider. Räknar med att det kommer ca 50 personer.
    Vill också få tips om olika tårtor som tal att stå framme en stund utan att börja surna.

  • LenaBE1 30 april 2013

    Så roligt detta låter, hoppas kalaset blir lyckat. :)
    Ett tips är att baka en eller flera moccarutor och skära dom i små bitar. Lika kan du göra med bullar, baka bullarna i långpannan och bred fyllningen på degen som vanligt + pärlsocker eller vad du nu vill ha som topping, sen kan du skära dessa i små bitar istället för att göra dom i små formar. Det blir mycket mindre jobb för dig på detta sätt.
    Ett till tips som jag hoppas är ok att jag lämnar här, är att i det allra nyaste numret av tidningen Hembakat (nr 3) finns recept till några bakverk i miniformat. Lycka till! (Y)

  • mammaannki 1 maj 2013

    Tack! Fiffigt det där med bullar i långpanna. Ibland tänker man inte i de enkla banorna. Skall skaffa tidningen snarast.

  • mammaannki 1 maj 2013

    Tack! Fiffigt det där med bullar i långpanna. Ibland tänker man inte i de enkla banorna. Skall skaffa tidningen snarast.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.