Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffekalas

  • Penne 8 september 2008

    Vi ses ibland några jobbarkompisar på ett café i närheten eller hemma hos någon av oss som bjuder på scones.
    Nu tänkte jag bjuda igen och funderade på att istället bjuda på olika kakor. Typ som något slags kafferep.

    Funderar på kanske några olika små mördegskakor som tex syltkakor och spritskakor och sen kanske en mazarintårta och brownies eller kärleksmums.

    Är det någon som har några andra tips? Vad för slags kakor borde det finnas?

    Det får inte vara för omständigt eller ta för lång tid att baka, för då hinner jag inte. Och gärna ska kakan gå och baka en eller ett par dagar i förväg.

  • Glitterfia 8 september 2008

    Kan varmt rekomendera dessa. Både lättbakade och gooooda

    Solroskakor

  • steffo 14 september 2008

    Testa gärna dessa chokladdrömmar, för personligen älskar jag något sött till kaffet och helst choklad.
    Chokladdrömmar

  • redd 14 september 2008

    Vet inte om det är en så god ide att ändra på en tradition, framför allt inte om folk kommer småhungriga och förväntar sig en macka och får en kaka istället.

    Föreslår att du kompleterar sconsen med kakor istället för att byta ut dom.

  • emaxen 15 september 2008

    :) Varför inte göra en mördeg ooch sedan dela den i några delar så kan du ju smaksätta de olika delarna med olika saker, tex choklad ,syltklick, russin, nötter, kokos eller vad du vill.Använd din fantasi så ska du se att du kan få hur många olika kakor du vill.:p

  • Boobiebird 15 september 2008

    Skrivet av redd den 14 sep 2008

    Vet inte om det är en så god ide att ändra på en tradition, framför allt inte om folk kommer småhungriga och förväntar sig en macka och får en kaka istället.

    Föreslår att du kompleterar sconsen med kakor istället för att byta ut dom.


    Men med både kakor och tårta tror jag ingen går därifrån hungrig :)

  • lennali 15 september 2008

    Hej Sussi
    Här kommer ett recept på Norrnäskaka (mazarinkaka) som med fördel bakas några dagar innan den ska ätas, blir bara godare och godare.

    Norrnäskaka

    Ska gå igenom mina recept på kakor (lättbakade), återkommer.
    Lena

  • lennali 15 september 2008

    Hej igen.
    Här kommer några recept på lättbakade kakor.
    Amerikanska jordnötssnittar
    Kokossnitt med choklad
    Skurna chokladkakor

    Två recept på mjuka kakor.
    Dajmkaka
    Herrgårdskaka med punsch

    Lycka till//Lena

  • Kicki8 15 september 2008

    Hej några tips alla går att baka i förväg och frysa.
    Sivs chokladkaka

    Äppelkaka

    Västgötakaka

    Maria Magdalenakakor

    Korintkransar

  • chre 15 september 2008

    Jag gillar enkla "torra" småkakor. Vill du ha ett snabbt komplement till annat smarrigt så rekomenderar jag mammas moskakor... Jag och mina syskon älskar dem! Jag har lagt in receptet till dig nu. Tyvärr lyckades jag inte länka det. De tar inte många minuter att göra.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.