Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kakor med grönsaker i...

  • majamia 13 april 2008

    Har du något kul recept på kaka med grönsaker i så tipsa gärna om det här....:D
    Själv bakar jag ofta morrotskaka som vi älska men även denna mumsiga zuccinikaka som jag tipsar om nedan

    zuccinikaka

  • majamia 13 april 2008

    det finns kanske inte så många recept på kakor med grönsaker i....................????????????:'(

  • Ketronya 13 april 2008

    Jag åt en chokladkaka en gång med rödbetor i, den var grymt god och väldigt saftig, tyvärr har jag inte receptet, ska se om jag kan hitta nåt!

  • Ketronya 13 april 2008

    Jag hittade det här jag har inte provat det själv men det verkar bra!

    Rödbetskaka

    500 g rödbetor
    150 g mörk choklad
    3 ägg
    4 dl socker
    2 dl rapsolja
    1 tsk vaniljsocker
    3 dl vetemjöl
    3 tsk bakpulver
    1-2 msk florsocker

    1. Borsta rödbetorna och koka dem mjuka i saltat vatten.Det tar ca 20 minuter. Skala och låt dem kallna.
    2. Sätt ugnen på 200 grader.
    3. Finriv rödbetorna.(det ska bli ca 5 dl)Bryt chokladen i mindre bitar och smält den (läs på förpackningen) Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i choklad, rödbetor, olja, vaniljsocker och till sist mjölet blandat med bakpulvret. Rör till en slät smet. Häll den i en smord och bröad form, helst teflonbelagd med löstagbar kant. Minst 2 liter.
    4. Sätt in formen i nedre delen av ugnen. Minska värmen till 175 grader efter ca 10 minuter. Grädda totalt 50-60 minuter. Känn med provsticka, den behöver inte vara helt genomgräddad.
    5 Låt kakan svalna innan den stjälps upp. Sikta över florsocker. Ät eventuellt med vispgrädde.

  • Kicki8 13 april 2008

    Gjorde en kaka med potatis i.Den blev sådär, har inte receptet här.

  • klockargarden 13 april 2008

    Hittade ett recept idag på en kaka som innehåller palsternacka! Har inte bakat den än, men blev nyfiken och får nog testa någongång! Jag har lagt in den på mina recept så kolla där om du är intresserad!

  • TweetyPie 13 april 2008

    Avocado brownies har jag recept på... dock aldrig provat själv...

  • majamia 14 april 2008

    låter spännande med både rödbetor, palsternaka och avocado......
    Det ska jag försöka spara, det finns visst lite kakor med grönsaker i :D

  • blanca 14 april 2008

    chokladkaka med rödbetor låter lite konstigt men är nog jätte god. skulle nog villja smaka.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.