Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kakor/godis inslaget i cellofan

  • Schooolia 4 november 2009

    Jag vill visa min uppskattning för några personer och tänkte baka något och sen slå in det i cellofan.
    Men jag vet inte vad jag ska baka som är gott och fint att slå in? Skulle bli jätte glad om ni ville ge mig tips :)

  • Buspippi 4 november 2009

    Något som är gott och ganska enkelt och ser lyxigt ut är att göra egna tryffel och slå in i cellofan. Det finns många bra recept på tryffel här på matklubben.

    Annars är det bara
    choklad, smör, grädde och tillsätt de smaker du gillar..

    Ett tips för att slå in det snygt är att använda en plast korg från pysalis att lägga tryfflarna i. Lägg dem i små myffinsformar och gör en mellanlägg av ett overheadplast. Så får du plats med åtta läckra tryfflar och så ett. Om man vill så flätar man in ett sidenband i korgen och gör en roset och så cellofan runt det hela..

    Lycka till!!

  • Schooolia 4 november 2009

    "Buspippi": Tack för dina tips, det låter jätte fint!

  • AnneNi 5 november 2009

    En gång köpte jag små hjärtformar i aluminium (typ ischokladformar formade som hjärtan, sutpersöta!). I dessa hällde jag tryffelsmeten och lät stelna, sen pudrade jag över lite kakao när de svalnat. Vädigt sött men enkel. Bara att paketera snyggt sen. Annars är det ju även ganska enkelt att rulla tryfflarna till bollar som du sen lgger i en liten skål som du slår in.
    Lycka till!

  • ros 5 november 2009

    :)Hej!
    Här är några förslag
    Vinterfudge med mörk choklad
    Baka någon god mjuk kaka, kladdkaka, efterrättspaj mm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.