Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kalas- Vilken tårta?

  • Ulrika91 12 juni 2009

    Jag fyller arton på onsdag, grattis mig :)

    Men, jag vet inte vilken tårta jag ska göra. Här finns oändligt med tårtor, och förmodligen många som gillar sött och kan sånthär. Själv är jag inte så mkt för bakverk. Men i vilket fall, en god tårta vill jag servera till ca 8-10 pers, ingen allergiker.

    Jordgubbstårta och prinsesstårta brukar vi ha, men jag vill gärna göra något annat denna gången.

    Allt utom banan går bra!!

    Jag har jätte mycket tid att göra den, så gärna nåt avancerat och roligt! :)

    Tack i förhand.

  • babbs 12 juni 2009

    Ta tre sockerkaksbottnar och två marängbottnar. Lägg sockerkaka underst, bred på vispad grädde och lägg över skivade jordgubbar, lägg över en marängbotten, Gör likadant där d.v.s grädde och jordgubbar. Fortsätt med sockerkaksbotten, grädde, jordgubber, marängbotten, grädde, jordgubbar och avsluta med sockerkaksbotten. Bred grädde över och garnera med jordgubbar och eventuellt lite citronmelissblad. Har Du inga jordgubbar går det bra med djupfrysta hallon eller något annat som är friskt i smaken.
    Gör tårtan på morgonen och låt den stå till sig i kylen till eftermiddagen eller kvällen så har Du en fantastisk födelsedagstårta. Jag har gjort denna tårta till min yngsta dotter varje år från det hon fyllde ett år. Numera är hon vuxen och har egen familj, men tårtan har följt med.

    Förlåt! jag glömde!

    Ha en trevlig födelsedag. Grattis!!!

  • ros 12 juni 2009

    :)Grattis på den stora dagen!!!
    Här är några förslag
    Budapesttårta
    Jordgubbschessecake på kladdbotten
    Schwarzwaldtårta

  • zonale 12 juni 2009

    den sista försvann visst...
    Chokladtårta med valnötsgrädde

  • farmoringer 12 juni 2009

    Jag älskar pinnocciotårta. Sockerkaka och maräng..

  • anluk 12 juni 2009

    Här kommer några förslag från mig:









  • Okänd 12 juni 2009

    Det här är nästan som en tårta, men mycket godare!

    http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/tiramisu

    Vi skall göra en sådan i morgon!
    Grattis lite så här i förskott önskar:
    Janne-G & Lillan!
    (L):D(Y)

  • Mellanbellan 12 juni 2009

    Grattis på födelsedagen, den här kanske Fruntimmersveckan, Johanna – Mjölkchoklad- och kokostårta

  • marielotta 12 juni 2009

    Hej,
    har egentligen inget recept att ge dig, men väl inspiration :)
    http://www.jungbo.se/tartsidan.php
    Skulle jag välja tårta nu, så ligger jordgubbstårta bra till...
    Grattis på din dag. Hoppas den blir minnesvärd.
    Lycka till.

  • Lenkan 12 juni 2009

    Krooghs tårta
    Absoluta favoriten!!! (Y)

  • Lenkan 12 juni 2009

    Grattis i förskott förresten tjejen! :D

  • Ulrika91 13 juni 2009

    Tack för alla goda tips och hälsningar :) Jag ska sätta mig ner o läsa igenom alla dessa nu. Berättar sedan när jag valt en!

  • printz 13 juni 2009

    vad ska man göra om man inte har gelesyra till gjutgelen?

  • marielotta 13 juni 2009

    *

  • LEDIVO 13 juni 2009

    Här kommer ett förslag
    Tårta á la Ann-Britt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.