Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kan man frysa in choklasmuffins...

  • sunshine01 19 januari 2010

    Hej! Kan man frysa in choklad muffins? Hur länge kan man ha dem i frysen? Och kan man ha glasyr på dem när man fryser in dem, eller får man göra glasyren när man tinat dem?
    Ska baka till dotterns dop som kommer vara om ca. 1 månad.. men vill bara kunna ta fram dem utan att behöva greja med dem sen. Det kommer nog finnas tillräckligt att göra dagen innan dopet..

    Någon som vet?? :)

  • gnuBrita 19 januari 2010

    Glasyr bör inte frysas, så mycket vet jag i alla fall. Jag rekommenderar att göra den sen.

    Lycka till

  • Lazybird 22 januari 2010

    Hej:)
    Jag brukar själv frysa muffins och det går hur bra som helst:D

  • smeand 22 januari 2010

    Jag har fryst bakverk med glasyr på. Tycker inte att det är något fel på den efter att det har tinat igen.

  • boz1965 22 januari 2010

    Jag hade nog fryst dem utan glasyr och sedan glaserat dem när det var dags att bjuda på dem. Helt oavsett om det går att frysa glasyr eller ej så är den bäst när den är ny.

  • imellis 22 januari 2010

    Har fryst både muffinsen och glasyren, inte lika goda som nybakade men inget fel på dem alls! (:

    Lycka till på dopet!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.