Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kanelbullar

  • DevourMe 31 augusti 2008

    hej tänkte göra bullar!
    jätte baksugen, men vi har inge jäst hemma, kan man använda bakpulver eller bikarbonat och hur mkt?
    och kan man använda rågmjöl istället för vetemjöl?

    vill börja bullarna så nyttiga som möjligt, dom måste inte smaka drööööm för då vet jag att dom måste va lite onyttiga,
    så några mer tips för å göra dom nyttigare? förutom å använda sötningsmedel ist för socker å så..
    tacck

  • 2mammamu 31 augusti 2008

    (H)Hej!
    Du kan ta och göra hastbullar, det är bakpulver i dessa, tillsätt kardemumma och lite
    russin så blir de goda. Jag hittar inte mitt recept , men det finns säkert här.

    Använd rårörsocker när du bakar det är lite nyttigare.

    Använd också ekologiskt mjöl, det är också bättre än vanligt.

    Men du tänk på att gör du bullar så ska de ju ändå vara goda, för
    det nyttiga kan du ju tillämpa i övrigt i ditt liv.
    Man kan ju inte alltid vara så nyttig tycker jag, men var och en får ju göra som man vill, och
    det är ju tur det.
    Lycka till med ditt bakande
    E

  • kickiekblad 31 augusti 2008

    Håller med ovan hastbullar e smaskens å lättgjorda

  • marinkovic 31 augusti 2008

    (Y)
    Ett tips köp hem torrjäst nästa gång,köp hem några blå & några röda pkt ALLTID bra att ha hemma.Är själv så där impulsiv med bakningen lusten kan komma SÅ snabbt.
    Även hastbullar är gott,men det receptet har du redan fått såg jag.
    Lycka till !

  • Eery 4 september 2008

    annars kan man frysa vanlig jäst eller använda torrjästen med bakpulver

    bullarna blir nästan som vanliga:p

  • annasmat 4 september 2008

    Byt ut vetemjölet mot siktat dinkelmjöl o en mindre del fullkornesdinkel. Det blir mindre kolhydrater, mer protein o faktiskt godare! Magen mår också bättre av dinkel!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.