Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kanelbullar med kakao

  • MelleBandolo 11 augusti 2008

    Jag har länge velat baka kanelbullar med kakao, alltså samma deg och fyllning, men med kakao istället för kanel.
    Så jag undrar, är det något som har testat detta och vet om det funkar, ev har ett recept?

  • popik 11 augusti 2008

    Det funkar precis lika bra som kanel. Du kan i princip ha vad du vill i bullar. En fyllning som är jättegod är att blanda riven mandelmassa med äppelmosmed lite rumsvarmt smör de blir saftiga och goda.(Y)

  • K-kristina 11 augusti 2008

    Jag blandar kakao,socker och margarin till en smet , höftar måtten och smakar om kakaosmaken är nog framträdande. Sen brer jag ut det på degen och rullar hop o skär bullar(Y)

  • ca70 11 augusti 2008

    (Y) Detta får vi nog testa! :p

  • tilda 11 augusti 2008

    Skrivet av MelleBandolo den 11 aug 2008

    Jag har länge velat baka kanelbullar med kakao, alltså samma deg och fyllning, men med kakao istället för kanel.
    Så jag undrar, är det något som har testat detta och vet om det funkar, ev har ett recept?

    Det är jättegott! Mandelmassa är också en höjdare, men jag brukar bre på rumsvarmt smör och sedan grovriva mandelmassa över.

  • eke85 11 augusti 2008

    Ja de är jätte gott me kakao i bullar! Jag brukar blanda ihop smör, socker, vaniljsocker och kakao! Man får ju höfta lite:)
    Annars är det oxå gott men riven mandelmassa, smör, socker, kanel blanda ihop de till en smet bred ut, rulla ihop och dela(Y)

  • Okänd 11 augusti 2008

    Det blir nåt nytt att prova....Gott lät det iallafall(Y)

  • MelleBandolo 13 augusti 2008

    Okej, tack :D Får ta och testa nu nån gång innan skolan drar igång..

    Mandelmassa och russin i + saffran i smeten har jag smakar, fast det var inget jag gillare (men tp alla andra älskade det). Jag är nog inte så förtjust i mandelmassa x)

  • Smulpajen 13 augusti 2008

    Choklad (kakao)-bullar måste vara rysligt gott! Tanken slog mig att riven mörk choklad + kakao borde vara toppen :p:p Detta ska jag verkligen prova(Y) Jag är chokladälskare av stora mått :p

  • moder4ever 13 augusti 2008

    Hackad eller riven blockchoklad fungerar alldeles utmärkt i vanliga bullar.
    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.